کد خبر: 19030031393
اقتصادصنعت و معدن

تولید شمش آلومینیوم ۳۳ درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام‌کرد: میزان تولید شمش آلومینیوم کشور در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ایمیدرو، چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، ۸۶ هزار و ۲۱۶ تن شمش تولید کردند این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶۴ هزار و ۶۸۹ تن بود.

براساس اعلام این سازمان، از این میزان، شرکت‌های «ایرالکو» ۳۰ هزار و ۲۷۸ تن، «المهدی» ۳۰ هزار و ۱۲۹ تن، «سالکو» ۱۹ هزار و ۶۶۴ تن و «آلومینای ایران» ۶ هزار و ۱۴۵ تن تولید کردند.

تولید بیش از ۳۸ هزار تن پودر آلومینا

همچنین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام‌کرد: شرکت آلومینای ایران در ۲ ماهه نخست امسال، ۳۸ هزار و ۱۶۰ تن پودر آلومینا تولید کرد که میزان تولید مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۴۱ هزار و ۶۹۹ تن بود که هشت درصد کاهش یافته است.

همچنین این شرکت طی ۲ ماه اخیر، نزدیک به ۱۶۹ هزار و ۱۱۸ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید کرد که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال ۹۹ (۱۱۰ هزار و ۹۲۶ تن) ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ایران از نظر ذخایر شناسایی شده که سابقه آن مربوط به نیم قرن گذشته است، در بین ۱۵ کشور شاخص جهان جای دارد و نزدیک به ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی که حدود ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، شاخصی که به عنوان یک کشور معدنی محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا