کد خبر: 22080054796
روزنامهسلامت و رفاه

جزئیات بسته حمایتی از پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، به تشریح جزئیات بسته حمایتی از پرستاران پرداخت.

به گزارش مهر، عباس عبادی، درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر اینکه پرستاران کمترین حقوق را در میان کارمندان دولت دریافت می‌کنند، گفت که در دوره همه‎گیری بیماری کرونا در ایران و جهان، خوشبختانه کارکنان نظام سلامت در ایران به ویژه همکاران پرستاری نشان دادند که در زمان بحران در کنار مردم هستند. تلاش‌های علمی و ایثارگرانه آنان در سطح وسیعی به کنترل این بیماری کمک کرد و تقدیم ایثارگری و شهدای زیادی در این عرصه حکایت از این موضوع دارد.

وی افزود: مردم و رسانه‌ها بازخورد مناسبی برای قدردانی خدمات همکاران ما داشتند. به موازات آن تا حدودی در طول بیست و چند ماه گذشته با توجه به گزارش سازمان برنامه و بودجه، به شکل قابل توجهی میزان پرداختی‌ها برای تمامی کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاران افزایش یافته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: البته گاهاً در برخی از سازمان‌ها که ممکن است خدمات سلامت ارائه کنند ولی زیر مجموعه وزارت بهداشت نیستند مثل نهادهای خصوصی و یا نهادهای عمومی شاهد شکاف بین حقوق بخش‌های دولتی و غیردولتی هستیم که امیدواریم دریافتی‌های همکارانمان در بخش‌های غیر دولتی هم ترمیم شود.

عبادی گفت: هرچند شایسته تمامی همکاران بیش از ترمیم حقوق، پرداخت‌ها است ولی با برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم پیش‎بینی شده، امیدواریم با بسته حمایتی اخیری که در وزارت بهداشت آماده شده و به کمیته ملی کرونا ارسال خواهد شد بتوانیم گام دیگری برای ترمیم این حقوق برداریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه پرداختی‌ها در بخش دولتی به همکاران سلامت و پرستاران از اسفند ۹۸ تا امروز، علاوه بر افزایش‌های معمول که برای کارکنان دولت لحاظ شده است، با اضافه شدن فوق‎العاده ویژه و پاداش‌های مربوط به کرونا این موضوع تا حدودی اصلاح شده است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم فوق‎العاده خاص و معافیت از مالیات و سایر مزایا در بسته پیشنهادی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم تا حدی از زحماتی که همکارانمان داشتند، قدردانی کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا