کد خبر: 070901110672
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

جهش در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانتنامه‌های پست بانک

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران در تازه ترین آمار خود، از رشد ۲۶۸ درصدی و ۲۵۳ درصدی مبالغ گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانتنامه‌های صادره بانک تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس گزارش اداره کل اعتبارات، با ارزیابی ماهانه مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران، در هشت ماهه گذشته ۷۷ درصد تعهدات بانک برای صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی بر طبق اهداف کمی، پایش و پویش بانک در سال ۱۴۰۱ محقق شده است و تا پایان آبان ماه  ۸۸۳۳ فقره ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی داخلی به مبلغی بیش از  ۵۴ هزار و ۱۲۲میلیارد ریال در شعب بانک صادر شده است که نسبت به پایان آبان ماه سال گذشته، به ترتیب ۷۶ و ۲۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که در آبان‌ماه سال جاری، ۸۶۹۵ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ بیش از ۴۶ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در شعب بانک صادر شده است که نسبت به پایان آبان‌ماه سال گذشته به ترتیب ۷۵ و ۲۵۳ درصد رشد داشته است.

همچنین پست بانک ایران طی آبان‌ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۴۱ فقره گشایش اعتبارات اسنادی داخلی به مبلغ یک هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال به ۱۳۸ فقره و به مبلغی بیش از هفت هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال دست یافته است که به ترتیب ۲۳۷ و ۲۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مدیریت شعب منطقه شرق استان تهران با ۲۰۰ درصد تحقق عملکرد تعهدات (صادره) مطابق اهداف کمی، پایش و پویش بانک تا پایان آبان‌ماه در صدر مدیریت شعب استان‌های کشور قرار دارد و مدیریت شعب استان‌های اصفهان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۹۹ و ۱۹۵ درصد در رتبه دوم و سوم کشور قرار دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا