کد خبر: 06050039525
جهانسیاست

جو بایدن: احتمالا کار ما با روسیه به جنگ ختم شود

رئیس جمهور آمریکا معتقد است روسیه قصد مداخله و تاثیرگذاری در انتخابات میان دوره‌ای کنگره را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، رئیس جمهور آمریکا همتای روسی خود را متهم کرد که با انتشار اطلاعات نادرست سعی در برهم زدن انتخابات کنگره ۲۰۲۲ دارد.

جو بایدن روز سه شنبه با اشاره به اطلاعاتی که در جلسات توجیهی روزانه خود دریافت می‌کند، گفت: ببینید روسیه در مورد انتخابات ۲۰۲۲ و اطلاعات غلط چه کاری انجام می‌دهد. این نقض محض حاکمیت ما است.

وی همچنین شدیدا به ولادیمیر پوتین تاخت و گفت: پوتین یک مشکل واقعی دارد. او در راس اقتصادی نشسته است که دارای سلاح هسته‌ای است و هیچ چیز دیگری ندارد.

او می‌داند که واقعاً به دردسر افتاده است، از نظر من این شرایط را خطرناک‌تر می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین نسبت به افزایش حملات سایبری، از جمله از طریق باج افزارها، ابراز نگرانی کرد و گفت جنگ سایبری که ما اکنون درگیر آن هستیم، یک جنگ تمام عیار است.

بایدن همچنین تلویحا از احتمال جنگ با روسیه گفت و افزود: اگر در نهایت به یک جنگ، یک جنگ واقعی، با یک قدرت بزرگ برسیم، این نتیجه مسلم نقض سایبری خواهد بود.

حملات سایبری و ضعف آمریکا در این حوزه از سال‌ها پیش مورد بحث مقامات آمریکایی بوده و هر کدام تلاش کرده اند برای مقابله با این تهدیدات در فضای مجازی اقدامی انجام دهند.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود مدام چین و روسیه را متهم به جنگ سایبری می‌کرد، ولی عملا نتوانست اقدامی موثر برای مقابله با این حملات انجام دهد.

بایدن هم در همین چند ماهه نخست ریاست جمهوری خود در آمریکا مدام حملات سایبری را به عنوان یکی از نگرانی‌های کاخ سفید عنوان کرده و تلاش می‌کند با تهدید به مقابله به مثل جلوی این حملات هکر‌ها بایستد که البته تا به حال نتیجه‌ای در بر نداشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا