کد خبر: 0508995201
بانک و بیمهروزنامه

حمایت۱۰۰میلیاردی بانک کشاورزی از طرح پرورش ماهی در استان بوشهر

واحد پرورش ماهی دردریا «پیشاهنگ» با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰تن باحمایت و مشارکت ۱۰۰میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان بوشهر راه‌اندازی شده و نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،.در بندر کنگان استان بوشهر و در آبهای نیلگون خلیج فارس،واحد پرورش ماهی در دریا« پیشاهنگ » وجود دارد که با ظرفیت ۵۰۰تن در سال و با تسهیلات بانک کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است و بستر مناسبی دردستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز را فراهم کرده است که با حمایت و مشارکت ۱۰۰میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه‌اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵نفر، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این منطقه ایفا می‌کند.

حمیدرضا پیش‌آهنگ مجری این طرح درباره مزایای پروژه پرورش ماهی در دریای پیشاهنگ گفت: با تعداد ۴قفس و با ظرفیت هر قفس ۱۲۵تن در سال کاررا شروع کردیم که جایگزین خوبی برای روش‌های منسوخی نظیر صید پره و یا استفاده از قایق‌ها و لنج‌های نامطمئن است. این امکانات همگی با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی راه‌اندازی شده‌اند.این پروژه برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و تولید به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده کشور است.

اکنون زنجیره تولید طرح پرورش ماهی در قفس پیشاهنگ در حال راه‌اندازی سایت نرسی برای تکمیل زنجیره تولید و پرورش بچه‌ماهی به سایز سی تا پنجاه گرم برای ارایه به مزارع پرورش ماهی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا