درآمد ۵۰۰۰ میلیاردی سازمان مالیاتی از حقوق‌ها

  کد خبر: 01040187986

بررسی عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد که این سازمان معادل ۵۱۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مالیات از محل حقوق کارکنان بخش خصوصی و عمومی دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، مالیات درآمد یکی از منابع درآمدی برای سازمان امور مالیاتی است که حقوق کارکنان بخش خصوصی و عمومی مشمول این مالیات می‌شود.

در این زمینه، دولت هر ساله در بودجه میزان سقف مالیاتی حقوق را اعلام می‌کند که براساس قانون بودجه سال جاری، سقف معافیت‌های مالیاتی حقوق و  دستمزد معادل ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به عبارت دیگر، درآمد یکساله حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مندرج در احکام کارگزینی شامل حقوق و مزایا و انواع پرداختی‌ها و کارانه‌ها به استثنای عیدی (پاداش پایان سال) تا سقف ۶۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومان معاف از مالیات است.

در صورت محاسبه مالیات در حقوق به صورت ماهانه، درآمد از محل حقوق تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معاف از مالیات است.

در این راستا، بررسی عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری حاکی از آن است که از محل حقوق کارکنان بخش عمومی معادل ۱۹۶۸ میلیارد و ۵۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مالیات اخذ شده است.

همچنین، از محل حقوق کارکنان بخش خصوصی معادل ۳۱۷۳ میلیارد و ۷۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات دریافت شده است.

بنابراین، سازمان امور مالیاتی در دو ماهه ابتدایی سالجاری از مالیات حقوق معادل ۵۱۴۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درآمد داشته است.

خروج از نسخه موبایل