کد خبر: 01050192696
اقتصاداقتصاد کلانسیاستشخصیت ها

در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛ تاکید بر شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی و رعایت سقف لایحه بودجه در مجلس

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز صبح خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره ادامه سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این جلسه به بحث و بررسی در خصوص موارد دیگری از سیاست‌های اصلاح ساختار، ساز و کار و فرایند بودجه کل کشور اختصاص یافت و مواد دیگری از تصویب اعضا گذشت.

اعضای مجمع موضوع «شفاف‌سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه های شرکت نفت و سایر شرکت های دولتی، تنظیم رابطه مالی دولت و شرکت ها و رفع تعارض منافع» را پس از بحث و بررسی تصویب و همچنین مقرر کردند: «تدوین و تصویب لوایح بودجه در دولت با رعایت سیاست های کلی و منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم و در اجرای اهداف و احکام برنامه پنج‌ساله » باشد و «رسیدگی در مجلس با رعایت اهداف و حفظ ساختار کلی و انسجام بودجه و اجتناب از تغییر سقف لایحه دولت و ممنوعیت تعیین سهم درصد بودجه، به جز موارد مصرح در سیاستهای کلی» انجام پذیرد.

در این جلسه که با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، روسای کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهشهای مجلس و رئیس صندوق توسعه ملی برگزار شد، اعضای مجمع تصمیم گرفتند که موضوع «چگونگی تامین مالی هزینه‌های جاری دولت و تامین مالی طرح‌های زیرساختی ملی» با حضور اعضای مجمع و استفاده از نظرات کارشناسی اقتصاددانان کشور مجدداً در کمیسیون مشترک مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

خاطر نشان می‌شود، بررسی‌های سیاست‌های کلی مربوط به صندوق توسعه ملی و مالیات در برنامه هفتم توسعه در دستور کار جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا