کد خبر: 23080054988
اخبار شرکت ها

در گفت‌وگو با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بیان شد؛ توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گرو حذف ارز ترجیحی

راهکار ارتقای سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور حذف ارز ترجیحی و ارائه کالا از طریق کارت کالا است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ‌با بیان این مطلب  گفت: اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارکرد صحیحی داشته باشند، می‌توانند کالاها را با قیمت پایین‌تری عرضه و با واسطه‌گری، خرده‌فروشی یا دستفروشی مقابله کنند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای، محمد علیپور در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: مزیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که خریدهای آنها به صورت عمده است و اگر بخواهند نقش موثری ایفا کنند، باید نرخ اجناس و کالاهایی که در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شود، به نسبت سایر جاها کمتر و ارزان‌تر شود.

وی در خصوص مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تاثیراتی که در رفع نیازهای مردم داشته‌اند، گفت: بنابراین اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این صورت عمل کنند که کالاها را با قیمت تمام شده ارزان‌تری در اختیار مردم قرار دهند، می‌توانند از مزیت بالاتری نسبت به سایر بخش‌ها برخوردار باشند.

نماینده ماکو و چالدران افزود: یک حسن و مزیت دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که در آنها اقلام و اجناس متنوع و زیادی عرضه می‌شود و برای افرادی که برای خرید به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، به لحاظ صرفه‌جویی در زمان و دور بودن از ترافیک امکان خرید راحت‌تری فراهم می‌شود و می‌توانند هر آنچه را که موردنیاز آنها است، به صورت متمرکز در این فروشگاه‌ها تهیه و تامین کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ‌با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای امکان خرید برای مردم آسان‌تر و در مدت زمان کمتری محقق شده است که تمام این موارد از نظر اقتصادی برای مشتریان به صرفه است، تصریح کرد: بالاخص آنچه برای خریدار و مصرف‌کننده اهمیت دارد، پایین بودن قیمت کالاها و اجناس مورد نیاز آنها است.

وی اضافه کرد: یعنی اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارکرد درستی داشته باشند، می‌توانند کالاها را با قیمت پایین‌تری عرضه و در عین حال با واسطه‌گری و کسانی که به صورت خرد در این بازار اقدام به خرده‌فروشی یا دستفروشی می‌کنند مقابله کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از چنین مزایایی برخوردارند.

علیپور اظهار کرد: در مقایسه با اینکه افراد بتوانند از یک فروشگاه معتبر محصولات موردنیاز خود را خریداری و تامین کنند یا کالاهای خود را از دستفروشان تهیه کنند، طبیعی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند نقش بهتری را در این بخش ایفا کنند.

این نماینده مجلس درخصوص راهکار پیشنهادی برای ارتقای سهم و جایگاه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور خاطر‌نشان کرد: اگر ارز ترجیحی حذف شود و ارائه کالا از طریق کارت کالا صورت بگیرد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند نقش پررنگ‌تری را در صنعت خرده‌فروشی و اقتصاد کشور ایفا کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا