کد خبر: 0608995408
تولید و بازرگانیروزنامه

پاک‌فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس: دولت تمایلی به قیمت‌گذاری دستوری فولاد ندارد

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، شواهد نشان می‌دهد که دولت تمایلی به قیمت‌گذاری دستوری فولاد ندارد و از این‌رو سود واقعی حاصل از تولید به شرکت های فولادی و سهامداران می‌رسد.

علیرضا پاک‌فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بررسی‌های انجام شده از سوی مجلس و رایزنی با وزارت صمت، بیانگر مشکل‌زا بودن قیمت دستوری فولاد برای صنعتگران و مصرف‌کنندگان است و قرار است بورس کالا یعنی عرضه و تقاضای واقعی بازار ملاک قیمت‌ها باشد.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی هفته پیش با وزیر صمت موضوع فولاد به دقت بررسی شد و وزیر صمت هم از وضع موجود گلایه‌هایی داشت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم، بر عرضه کل فولاد در بورس کالا است، بیان کرد: تنها راه حل ممکن، عرضه تمام فولاد تولیدی کارخانجات در بورس کالاست تا قیمت‌ها به واقعیت نزدیک شود.

وی ادامه داد: با سازوکار بورس کالا می‌توان مشکل فعلی بازار فولاد را مرتفع کرد؛ به طوری که قیمت دستوری اعمال نمی‌شود. تولیدکننده و مصرف‌کننده بر اساس عرضه و تقاضای بازار به خرید و فروش فولاد با نرخی واقعی می‌پردازند.

این نماینده مجلس گفت: با در پیش گرفتن مبادلات کل کشور در بورس کالا و کنار رفتن قیمت‌گذاری دستوری، قطعاً زیان سهامداران و مردمی که به بورس ورود کرده‌اند جای خود را به سود می‌دهد و مجلس در این حوزه حامی مردم است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا