کد خبر: 031101117983
اقتصاد کلانبانک و بیمهروزنامه

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد علت گرانی ها رسانه ها هستند!  

سکینه مهرآئی

با رفتن صالح آبادی و آمدن فرزین گمانه زنی ها حاکی از بهبود وضعیت  اقتصادی بود گرچه اهل فن امیدی به اعجاز نداشتند و داروی شفابخش این بیمار جراحی شده را  عدم تحریم علم می دانستند ولی باز داروی اشتباهی  وگاهی مسکن های آنی منجر به افزایش تب گرانی ها شد.

دلار تا ۴۵۰ هزار ریال و سکه از مرز ۲۲۰ میلیون ریال پا فراتر گذاشت به ریال محاسبه کردم چرا که  ارزش ریال روز به روز کمتر و پشتوانه های ملی نحیف تر می شوند. حتی  با حذف صفر ها هم دیگر نمی شود این فضاحت اقتصادی را جبران کرد.  ما نمی فهمیم که تغییر افراد و بازی با مهره های نا کار آمد و حتی کارآمدی که در یک سیستم غلط و کودکانه تقلا برای بهبودی می کند  نمی تواند گره های روی هم زده شده را باز کند و اصلا به چه کار می آید.

اگر ملاک انتخاب هر مسئولی تخصص و تعهد و انقلابی بودنش است پس چرا هر روز شاهد چنین اوضاعی و گرفتار این احوالاتیم ؟

رسانه ها هیچگاه از انتشار نظرات اساتید علوم اقتصادی از هر طیفی که بودند با هر رویکردی که داشتند دریغ نکردند و دائما مصاحبه ها و نظرات و پیش بینی های آنها را منتشر می کند در جرائد درج می شد و می شود اما سوال اینجاست آیا کسی  این مطالب را دیده یا شنیده یا خوانده است و اگر نه که مقصر باید عاملان و کارگزارانی باشند که کاهلی کردند و بر علم و اطلاعات خود نیفزوده و حتی مشورت هم  نخواسته اند چون لابد خود را تافته جدا بافته می دانند یا شاید هم میانه ای با ایده ها و نظرات علمی ندارند.

از سویی با صدای بلند اعلام می کنند که بنزین گران نمی شود و از طرفی برای آنکه مبادا بیچارگی مردم عقب بیفتد بازار دلار و طلا و سکه را رونق می بخشند. چگونه می توانستیم به دلار فرزین امیدوارم باشیم در حالی که دلار جهانگیری ،، که به زعم خودتان فاجعه آور بود ،، تورم بالای ۵۰ درصد ایجاد کرده بود  ؟ با یک حساب ابتدایی وقتی دلار۴۲۰۰ تومانی ۲۸۵۰۰ هزارتومانی شود  یعنی هشت برابر افزایش تورم ! پس تورم بالای ۴۰ درصد ۲۸۰ درصد می شود.

آیا رسانه هایی که خود در گرداب این تورم دست و پا می زنند و گاهی  در حال ساقط شدن هستند عامل گرانی می شوند ؟ آیا اعلام واقع گرانی ها و انتشار نرخ هر روز کالا و دلار … باعث تورم می شود یا بی عرضگی متصدیان مربوطه؟ یا نداشتن برنامه و شیوه درست؟ آنچه که عملکرد مدیران باشد رسانه انتشار می دهد خواهشمندیم عملکردهای بهینه داشته باشید تا انتشار دهیم .دلمان یک خبر خوش می خواهد ایجاد کنید تا ابلاغ کنیم .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا