کد خبر: 21060045961
جهانسیاست

رئیس جمهور: سهمیه زائران ایرانی اربعین افزایش پیدا می‌کند/ الکاظمی: ملت عراق در همه شرایط در کنار ملت ایران است

رئیس جمهور گفت: آقای الکاظمی درباره افزایش زائران ایرانی مراسم اربعین قول‌هایی به ما دادند که امیدواریم انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اظهار کرد: امروز روابط ما کشورها در حد دو همسایه نیست بلکه ارتباط عمیق دو کشور، دوملت و دو دولت با یکدیگر است.

وی افزود: معتقدیم این روابط می تواند با نقش آفرینی‌های منطقه ای و بین المللی توسعه پیدا کند. تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم این تصمیمات سریعا به اجرا در بیاید. با موافقت آقای الکاظمی روادید میان ایران و عراق لغو شد.

اراده ایران برای توسعه ریلی

رئیسی افزود: اراده ایران برای توسعه ریلی با دستورات و پیگیری وزرای مربوط نکته خوبی بود که قرار است ارتباط ریلی شلمچه با بصره با پیگیری دو کشور به سرعت اجرایی شود.

مسائل پولی و مالی دو کشور هم تصمیماتی بود که گرفته شد و باید انجام شود.

رئیس جمهور بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی، حفظ و صیانت از زائران مسئله مهمی است که در این حال آقای الکاظمی درباره افزایش زائران قول دادند. امیدوارم روابط افزایش پیدا کند و ما یک بار دیگر شاهد روابط دو کشور باشیم.

از کمک‌های ایران به عراق در مقابل داعش تشکر می‌کنم

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق همچنین در این نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان، گفت: امروز مجموعه‌ای از پرونده‌ها را در راستای گسترش روابط دو کشور بررسی کردیم. امیدواریم نقاط مشترک بین دو کشور به تقویت روابط دو کشور منجر شود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: بین ما و جمهوری اسلامی ایران ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد که وجوهات ما از آن بیشتر است و شامل موارد زیادی می‌شود.

او افزود: این رابطه همزمان با تاریخ طولانی از روابط مشترک همراه است.

ملت عراق در همه چالش‌ها و شرایط در کنار ملت ایران می‌ایستد

الکاظمی عنوان کرد: مجموعه‌ای پرونده‌های اقتصادی بین دو کشور و تبادلات تجاری را به نحوی که به نفع دو کشور باشد، بررسی کردیم.

او در ادامه تصریح کرد: ملت من در عراق در راستای ایجاد فرهنگ دموکراتیک و خواهان گسترش روابط با کشور‌ها است.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: از همه حامیان عراق خصوصا جمهوری اسلامی ایران که در مقابل داعش به عراق کمک کردند، تشکر می‌کنم.

الکاظمی در پایان عنوان کرد: ملت عراق در همه چالش‌ها و شرایط در کنار ملت ایران می‌ایستد از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران را برای استحکام روابط دو کشور حمایت می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا