کد خبر: 20070049577
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهبورسروزنامه

رئیس سازمان بورس: هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره اوراق دولتی وجود ندارد

به گفته رئیس سازمان بورس، بخش اعظم فروش اوراق دولتی ناشی از عملیات بازار باز بین بانکی است که بین بانک‌ها و بانک مرکزی اتفاق می‌افتد و به هیچ عنوان به معنی فروش اوراق از سوی دولت نیست.

محمد علی دهقان دهنوی با بیان اینکه به صورت روزانه حجم فروش اوراق در بازار بدهی قابل توجه است به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: دولت طی سه هفته اول مهر هیچ فروش اوراقی در بازار نداشته است و برای هفته بعد هم برنامه فروش ندارد.

او تأکید کرد: آن چیزی که تحت فروش اوراق در آمار روزانه منعکس می‌‌شود ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی است و ارتباطی با فروش اوراق از سوی دولت ندارد. ضمن آنکه دولت هم متعهد و ملتزم به حفظ نرخ بهره است و هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد و نگرانی در این زمینه کاملاً بی مورد است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به عنوان عضو در تمامی‌‌جلسه‌های کمیته بند «ک» بودجه و همچنین جلساتی که در قالب کارگروه تامین مالی در داخل وزارت اقتصاد برگزار می‌‌شود، حضور مستمر داشته و شاهد هستم دکتر خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسات بر لزوم حفظ و کنترل  نرخ بهره اوراق تاکید دارند.

به گفته دهقان دهنوی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در این جلسه‌ها تاکید دارند که تغییر سر رسیدها، تنها راه حل درست برای ایجاد جذابیت در فروش اوراق است و هیچ نیازی به افزایش نرخ بهره نیست و به صورت اساسی و اصولی با افزایش نرخ بهره مخالف هستند.

دهقان دهنوی از بورس تهران خداحافظی کرد

رئیس سازمان بورس طی پیامی تلگرامی اعلام کرد که وزیر اقتصاد به من اطلاع دادند که برنامه‌شان تغییر تیم مدیریتی سازمان بورس است. من هم مُصر بودم که طبق برنامه شورای عالی بورس همین هفته تشکیل شود ولی امکان برگزاری فراهم نشد. امیدوارم هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان بورس طی پیامی تلگرامی اعلام کرد:

«همان طور که می‌دانید دوره هیات مدیره سازمان ۵سال است و افرادی که در میانه دوره جایگزین می شوند بقیه همان دوره را ادامه می‌دهند. این دوره از چند ماه قبل به پایان رسیده است و صرفا به دلیل تغییر دولت و به تبع آن تغییر وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس، تعیین تکلیف به تاخیر افتاده است.

آقای دکتر خاندوزی روز پنجشنبه ۸ مهرماه به من اطلاع دادند که برنامه‌شان تغییر تیم مدیریتی سازمان بورس است. من هم از همان روز پیگیر هستم که این اتفاق زودتر بیفتد. حتی مصر بودم که طبق برنامه شورای عالی بورس همین هفته تشکیل شود ولی امکان برگزاری فراهم نشد. امیدوارم هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

از نظر من تغییر رئیس سازمان بورس در انتهای دوره ۵ ساله باید یک امر عادی تلقی شده و نباید اینقدر بدان پرداخته شود. بازار سرمایه هم فکر می‌کنم آنقدر بزرگ‌شده که این رفت و آمدها بر آن تاثیری نداشته باشد.

لذا از همه دوستان تقاضا دارم به این حواشی نپردازند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا