کد خبر: 030302128202
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیراه و مسکنصنعت و معدن

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل: توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل‌و‌نقل، توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه را فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار از طریق این مسیر راهبردی در ایران دانست.

 به گزارش مانا به  نقل  از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ داود دانش جعفری در جلسه‌ای که در خصوص هماهنگی در راستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصت‌های توسعه همکاری‌های تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهم‌ترین زمینه‌های این همکاری مباحثی را مطرح و راهکار‌هایی را ارائه داد.

وی ضمن اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در سطح بین‌المللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید در راستای ارتباطات حمل‌و‌نقلی بین‌المللی با توسعه ناوگان و سرعت-بخشیدن به پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای و نگاه به جایگاه حمل‌و‌نقل ترکیبی، همزمان در سایر زمینه‌ها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه حمل‌و‌نقل کشور در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌و‌نقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را در راستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مد نظر دارد.

شایان ذکر است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب بخش عمده‌ای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیت‌ها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا