کد خبر: 17020025096
بازرگانیتولید و بازرگانیدسته‌بندی نشدهروزنامه

رایزنی وزارت صمت با بانک مرکزی برای تسریع در تخصیص ارز روغن

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت می‌گوید در حال رایزنی با بانک مرکزی برای تسریع در تامین و تخصیص ارز روغن هستیم تا مشکلی در تامین این کالا در ماه‌های آتی نداشته باشیم.

صدیف بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد وضع تأمین روغن خوراکی، اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید روغن، وضع تأمین این کالا نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده است.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: در واقع در حالی که در فروردین در بخش‌های تولیدی و عرضه، تعطیلی‌هایی داشتیم اما توانستیم ۱۸۰هزار تن روغن تأمین کنیم که در بخش خانوار ۱۵هزار تن نیز بیشتر از برنامه تأمین شد.

او با بیان اینکه اکنون مشکل خاصی در تأمین روغن خانوار، صنف و صنعت نداریم، گفت: هم شرکت بازرگانی دولتی ذخایر راهبردی خوبی دارد و هم روغن خام در مسیر حمل به کشور و یا در حال پهلوگیری کشتی‌ها در بندرها داریم.

بیک‌زاده افزود: ذخایر روغن به اندازه مکفی است، به گونه‌ای که برای تولید ماهانه ۱۸۰هزار تن تا ۶ماه آینده و حتی بیشتر، مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در مورد تخصیص و تأمین ارز روغن نیز گفت: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا فرایند تخصیص و تأمین ارز روغن با سرعت بیشتری انجام شود زیرا اگر تخصیص ارز به موقع انجام شود مشکلی در تأمین روغن نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: بانک مرکزی در یک بازه زمانی مشخصی تخصیص و تأمین ارز را انجام می‌دهد ولی نظر ما سرعت بخشیدن به این فرایند است تا در تأمین روغن در ماه‌های آتی به مشکل نخوریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا