کد خبر: 29109912538
بازار

رشد صادرات زعفران به ۳۵ درصد می‌رسد

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار گمرک صادرات زعفران ۲۰ درصد رشد داشته که تا پایان سال این رشد به ۳۵ درصد می‌رسد.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، زعفران پوشال ۸ تا ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، زعفران سرگل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار و تومان تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به اینکه بازار داخلی زعفران در رکود به سر می‌برد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی مردم و عدم برگزاری مهمانی‌ها، مصرف زعفران کاهش یافته است.

میری با اشاره به اینکه صادرات زعفران در ۸ ماهه امسال ۲۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال رشد صادرات به ۳۵ درصد برسد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران حداقل مثقال هر بسته طلای سرخ را ۴۵ هزار تومان و حداکثر ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

او ادامه داد: با توجه به آنکه محصول قابل توجهی در سطح بازار وجود دارد، از این رو با رفع موانع و چالش‌های پیش روی صادرکنندگان، صادرات رشد خواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه قیمت زعفران برخلاف سایر اقلام خانوار نسبت به سال قبل تغییری نداشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت‌های کنونی زعفران جوابگوی هزینه کشاورزان نیست که انتظار می‌رود با رفع موانع صادراتی، قیمت زعفران به نرخ منطقی خود برسد تا کشاورزان به امر تولید دلگرم شوند چرا که تولید زعفران کیفی در رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا