رشد ۱۹۰ درصدی گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در بانک صنعت و معدن

  کد خبر: 09110067316

به گفته عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن، میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی ۱۰ماهه سال جاری در این بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰درصد، افزایش داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن، علی موحدنژاد، در این باره گفت: میزان گشایش اعتبارات اسنادی ریالی در ۱۰ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۹۰درصدی برخوردار بوده که نشان از عزم همکاران این بانک در حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان دارد.

موحدنژاد با بیان رشد قابل توجه میزان پرداخت‌های این بانک در قالب انواع تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور عنوان کرد: با تمرکز بر گزینش طرح‌ها بر اساس گزارش‌های توجیهی کارشناسی شده و بررسی اهلیت و صلاحیت مجریان طرح‌های صنعتی و معدنی، موفق شدیم میزان پرداختی‌ها به طرح‌های یادشده را تا ۷۸درصد افزایش دهیم.

این مدیر ارشد بانکی افزود: در همین بازه زمانی ۱۰ماهه، مانده سپرده‌های چهارگانه ۷۳درصد بیشتر شده و میزان صدور ضمانتنامه‌های ریالی نیز ۴۳درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن همچنین با بیان افزایش میزان وصول مطالبات این بانک عنوان کرد: میزان وصول مطالبات غیر جاری در ۱۰ماهه امسال، علیرغم تداوم رکود و مشکلات تحریم‌های ظالمانه بر بخش تولید کشور از افزایش ۵۶درصدی برخوردار است که امیدواریم با عارضه‌یابی، انجام مساعدت‌های ممکن در چارچوب قوانین و تعامل و ارتباط مداوم با تولیدکنندگان میزان مطالبات در این بانک به حداقل برسد.

او در پایان خاطرنشان کرد: این بانک در نظر دارد با تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های اعتباری بر طبق نظرات کارشناسان این بانک و خبرگان شبکه بانکی در سال جدید از تمام توان و ظرفیت‌های خود برای حمایت از صنعتگران و معدنکاران کشور بهره ببرد تا دیگر در هیچ استان کشور شاهد مختل‌شدن خطوط تولید یا تعطیلی بنگاه‌های تولیدی نباشیم.

خروج از نسخه موبایل