کد خبر: 12119914298
دولت

روحانی: دولت جمهوری اسلامی حامی مستضعفان است

روحانی، رییس‌جمهوری با یادآوری فرمایشات امام (ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا درباره آب و برق مجانی، گفت: دولت دوازدهم افتخار می‌کند در سایه فداکاری مسولان و تلاش وزارت نیرو و نفت این پیش بینی را محقق کرد و معلوم شد دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی مستضعفان است.

حجت‌السلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین افتتاح ۱۳ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان‌های خراسان شمالی و کردستان که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای کل ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان است، گفت: روزی است که بر خلاف پیشگویی‌های قدرت‌های بزرگ امام (ره) با استقبال بی‌نظیر وارد کشور شد.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه استقبال‌ها در طول تاریخ ایران زیاد بوده است، ادامه داد: اینکه از فرودگاه تا بهشت زهرا همه خیابان‌ها مملو از جمعیت شود و در خود بهشت زهرا آن جمعیت عظیم میلیونی اجتماع کنند، یک روز بسیار شکوهمندی در تاریخ ایران بود.

روحانی با اشاره به حکمت و تدبیر امام (ره) در بدو ورود به کشور، اظهار کرد: امام (ره) وقتی وارد کشور شد نخست به دیدار شهدا رفت و این مساله بسیار حائز اهمیت است. امام (ره) در آغاز به دیدار آنانی رفت که خون خود را در این راه نثار کردند و در کنار قبور مطهر آنها قدم گذاشت.  امام (ره) به نوعی خواست بگوید دعوت کننده واقعی‌اش فداکاران این سرزمین و در راس آن شهدا هستند و نخست بر تربت پاک شهدای عزیز قدم گذاشت.

وی افزود: بقیه کارهای امام (ره) هم فوق العاده بود که به منزل کسی نرفت. در نوفل لوشاتو بحث بود وقتی امام (ره) وارد کشور می‌شود به کجا برود و امام خود بهترین انتخاب را انجام داد و بسیار حائز اهمیت بود و همین ساعت‌هایی که داریم می‌گذرانیم ساعت‌های بسیار حساس در تاریخ کشور ما بود.

روحانی با اشاره به سخنرانی بسیار حساس امام راحل در بهشت زهرا (س)، گفت:  بعد از این سخنرانی خناسان یک بخش از این سخنان که آب و برق مجانی شود را دنبال می‌کردند و می گفتند چه شد.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: این دولت یعنی دولت دوازدهم افتخار می‌کند که این کار را در سایه فداکاری و تلاش مسئولان و تلاش وزارت نیرو و وزارت نفت انجام داد و امروز توانستیم برای افراد کم مصرف که از اقشار کم درآمد هم هستند، برق و آب و گاز را مجانی کنیم و همه آن پیش بینی‌های امام در تاریخ تثبیت شد و درست از آب درآمد.

وی افزود: بسیار جالب توجه این بود خاناسان شعار زشتی که در دست گرفته بودند، پایان داده شد و معلوم شد دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی مستضعفان است.

روحانی با بیان اینکه امروز در ۲ استان شمالی و شمال غرب در استان خراسان شمالی و کردستان طرح‌های بسیار مهمی افتتاح شد گفت: خوشحالیم با وجود اینکه امسال سال بسیار سختی برای مردم ما بود، در عین حال شعار جهش تولید مقام معظم رهبری روی زمین نماند و در استان‌های مختلف افتتاحیه‌های فراوانی داشته ایم و به یک معنا امسال واقعاً جهش تولید بود.

وی با اشاره به طرح‌های بسیار مهم افتتاح شده، خاطرنشان کرد: این هفته به دلیل دهه مبارکه فجر و همچنین امروز یکشنبه هم طرح افتتاح کردیم و این می‌تواند برای مردم ما مبارک باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا