کد خبر: 050302128342
اقتصادروزنامه

رونمایی از دو محصول پاکسان در ماه آینده

زینب غضنفری – مدیرعامل شرکت پاکسان در گفت‌وگو با عصر اقتصاد، اعلام کرد که  تیر امسال دو محصول پودری و صابونی در گروه پاکسان رونمایی خواهد شد.

شهریار محمدی‌راد در مورد محصولات جدید ادامه داد: دو محصول جدید پودری و صابونی وارد سبد محصولات گروه پاکسان خواهد شد و تعداد محصولات  افزایش خواهد یافت.

او همچنین اضافه کرد: با تعامل با دانشگاه های صنعتی شریف از ظریفت این دانشگاه‌ها  به منظور استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان و به روز بودن محصولات از آن استفاده می کنند. همچنین نفوذ و توسعه در بازارهای صادراتی یکی دیگر از راهبردهای کلان مجموعه است و با ایجاد بستری مناسب در حوزه تحقیق و توسعه و خلق محصولات دانش‌بنیان و به‌روز تلاش خواهیم کرد تا با حفظ سهم بازار کنونی به بازارهای جدید نیز ورود کنیم.

مدیرعامل شرکت پاکسان درباره توزیع بخش صادراتی محصولات گفت: اکنون به ۲۴کشور صادرات محصولات داریم که بیشترین صادرات برای کشورهای عراق وافغانستان می باشد.و رقیب اصلی ما کشور ترکیه است.

محمدی‌راد در نشست خبری خود درباره زیان این شرکت اظهار کرد: سال گذشته ضرر دویست میلیاردی داشتیم که با مدیریت صحیح  توانستیم تولید را به حداکثر ظرفیت برسانیم و زیان سنگین گذشته را طی ۴ ماه اخیر  ۶۰ درصد کاهش بدهیم.

او ادامه داد: ما در تولیدات داخلی حدود ۵ درصد زیان خالص داشتیم که توانستیم در ۴ ماه گذشت آن را به صفر برسانیم. بخش بعدی صادرات است که در آن نیز زیان داشتیم و مشکل آن ارز بود که به سامانه می دادیم که البته بخشی از آن را نیز نتوانستیم برطرف کنیم و امروز به سود میانگین ۲۵ درصد رسیده ایم و توانستیم بخشی از زیان سال قبل را جبران کرده است .

مدیرعامل شرکت پاکسان در خصوص خرید مواد اولیه از بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما پلی اتیلن و برخی مواد اولیه خود را از بورس خریداری می‌کنیم،خرید از بورس کالا قیمت‌ها را شفاف و رقابت‌ها را سالم کرده است و در این خرید ابهاماتی وجود ندارد. در مجموع از خرید در بورس کالا رضایت داریم و بر اساس سهمیه های خود از بورس خرید می‌کنیم.

محمدی‌راد گفت: مشکلات ما در بخشی داخلی و بخش بیرونی است. بخش بیرونی مربوط به سیاست‌های تعیین شده دولت است که امیدواریم به نحو مطلوب حل شود. اما برای حل مشکلات بخش درونی کارهایی که توانستیم انجام دهیم این بود که سال قبل پاکسان زیان زیادی داشت.

با بررسی‌هایی که انجام دادیم در اولین کار تولید را به حداکثر ظرفیت رساندیم، از طرفی به طور نمونه واحد اسید چرب که برای نداشتن مواد اولیه ۹ ماه متوقف بود، مشکلات آن را برطرف و از بهمن این واحد راه اندازی کردیم.

او در مورد قطعی گاز و برقی گفت : قطعی گاز و برق یکی از مشکلات همه صنایع است که صنعت شوینده نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از سیستم‌های ما گازوئیل سوز هستند و می توانیم از آن‌ها استفاده کنیم یا حتی یک واحد گازی برای تولید برق داریم که برای خود استفاده می‌کنیم و حتی بخش اضافه آن را به شبکه برق تحویل می‌دهیم و طی قراردادی که با اداره برق داشتیم توانستیم بخشی از آن را در زمان های اوج مصرف خودمان تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت پاکسان در خصوص تامین مواد اولیه گفت :مواد اولیه و تامین هزینه های تولیدی شرکت افزایش چشمگیری داشته است اما با نگاه سودآوری سعی کردیم بازار را متعادل نگه داریم .

محمدی‌راد ادامه داد: تولید محصولات ما در چند بخش است، تولید داخلی که محصولات آن را به شرکت به پخش تحویل داده و توزیع آن به عهده آن شرکت می باشد و بخش بعدی محصولات صنعتی مواد اولیه شوینده است که به دلیل کمبود مواد اولیه و تعمیرات متوقف بود ما مشکلات آن را نیز برطرف کردیم و اکنون مشغول به کار است که حدود ۱۱۵ تن می توانیم اسید سولفوریک تولید کنیم همچنین مواد اولیه دستشویی را هم تولید می کنیم که آن را به شرکت‌های همکار می‌دهیم و بخش مازاد را به دیگر شرکت‌ها عرضه می‌کنیم.

او راجب قیمت‌گذاری دستوری اظهار کرد: متاسفانه قیمت‌گذاری دستوری آسیب فراوانی به ما رسانده است ما همیشه به دنبال افزایش قیمت بودیم و دغدغه اصلی ما همین موضوع است.

مواد اولیه افزایش بسیاری داشته و بعضی از آنها تا ۷ برابر شده است. سود ناخالص صنعت شوینده در طی ۴ سال اخیر بسیار کم شده است و ما برای برطرف شدن این مسائل به سمت R&D نیز حرکت کرده ایم که بسیار مهم است و سازمان استاندارد نیز به شدت آن را کنترل می‌کند.

هر ۲ ماه کلیه محصولات بازار را تهیه کرده و در قسمت تحقیق و توسعه آنالیز می کنیم تا همیشه به‌روز باشیم و بهترین محصولات را تولید کنیم البته باید تاکید کنم که همیشه محصول سپید ما بسیار مناسب و باکیفیت بوده است.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست که به دعوت سازمان بورس انجام گرفت خبرنگاران رسانه‌های جمعی از بخش های مختلف این شرکت بازدید کردند و در جریان روند فعالیت‌های تولیدی صنایع شوینده پاکسان قرار گرفتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا