کد خبر: 01030028133
دسته‌بندی نشده

روی مایعات گازی در فارس سرمایه‌گذاری نشده است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه این شرکت ۱۷۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که معادل ۲۲ درصد گاز ایران است و بخش زیادی از آن در فارس تولید می‌شود، گفت: روی مایعات گازی در فارس خیلی سرمایه‌گذاری نشده است.

سید ابوالحسن محمدی شنبه یکم خردادماه در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: در این جلسات باید دانشگاهیان و صنعتگران نیز دعوت شوند و از نظرات آنها نیز استفاده شود.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های فارس در حوزه نفت و گاز آموزش می‌دهند اما ما کارگاه آموزشی مهارتی در این حوزه در فارس نداریم و آموزش مهارت مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: قوانین دولتی در این شرایط تحریم جلوی سرعت کارها را گرفته و لازم است قوانین مطابق با شرایط تحریم شود.

محمدی همچنین با اشاره به تولید حدود ۲ میلیون بشکه نفت در سروستان، گفت: به زودی میدان خشت در کازرون افتتاح می‌شود که توان تولید ۲۰ میلیون بشکه نفت را دارد.

او با بیان اینکه در حوزه تقویت فشار گاز پروژه‌هایی بسیار بزرگی در این شرکت در حال اجرا است، گفت: اگر این ایستگاه‌های تقویت گاز ایجاد نشود سالانه ۹۹ میلیون مترمکعب گاز از دست می‌دهیم که معادل ۷۰۰ هزار بشکه نفت است.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، با ایجاد این ایستگاه‌های تقویت فشار از هدر رفت این ۹۹ میلیون مترمکعب جلوگیری می‌شود.

گاز چالش آینده کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز با بیان اینکه چالش اصلی کشور برای رئیس جمهور و وزیر نفت آینده موضوع گاز است و با این میزان مصرف و تولید، امسال و سال آینده در تامین انرژی برق با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، لزوم توجه به موضوع گسترش صنایع پالایشگاهی را مد نظر قرار داد.

حسین حسین‌زاده شنبه با بیان اینکه از ظرفیت‌های حوزه صنعت پتروشیمی در راستای تنوع سازی و درآمدهایی که از نفت حاصل می‌شود، باید نهایت بهره را برد، به وجود و فعالیت حدود ۷۲ هزار واحد صنعتی در کشور و تعداد ۴ هزار واحد صنعتی در استان فارس، اشاره و تاکید کرد که باید از ظرفیت و توانمندی‌های فارس در حوزه انرژی بهره مند شویم.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان فارس به واسطه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها از نعمت بزرگی برخوردار است، بطور مثال این استان ۱۲ درصد غذای کشور را تامین می‌کند و ۴۰ درصد درآمد فارس از بخش کشاورزی حاصل می‌شود؛ اما نباید از حوزه انرژی غافل شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا