کد خبر: 180403165500
اقتصادانرژیبازارها و خدمات مالیجهان

ریزش قیمت نفت بعد از چهار هفته افزایش پیاپی

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه پس از چهار هفته افزایش پیاپی، کاهش یافت. دورنمای قرارداد آتش‌بس در غزه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را آرام کرده و سرمایه‌گذاران در حال بررسی اختلال احتمالی در عرضه انرژی آمریکا به خاطر طوفان گرمسیری بریل هستند.

به گزارش تسنیم، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۵ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

گفتگوها در مورد طرح آتش بس آمریکا با هدف پایان دادن به جنگ ۹ ماهه در غزه در حال انجام است و قطر و مصر میانجی‌گری آن را بر عهده دارند.

بنادر کرپس کریستی، هوستون، گالوستون، فریپورت و تگزاس در روز یکشنبه جهت آمادگی برای طوفان گرمسیری بریل بسته شدند.

بسته شدن این بنادر باعث توقف موقت صادرات نفت خام و گاز طبیعی مایع به پالایشگاه‌ها و کاهش تولید سوخت توسط آنها می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن دوباره ذخایر نفت خام آمریکا در هفته جاری در بحبوحه فصل اوج مسافرت‌ها از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام و محصولات پالایشی این کشور در هفته منتهی به ۲۸ ژوئن، باعث افزایش ۲.۱ درصدی قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته شد.

بیکر هیوز در گزارش هفتگی خود در روز جمعه اعلام کرد تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا روی ۴۷۹ حلقه در هفته گذشته ثابت مانده که پایین‌ترین تعداد از دسامبر ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

افزایش امیدها نسبت به پایین آمدن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به دنبال انتشار اطلاعات اشتغال و تورم این کشور هم از قیمت نفت حمایت کرده است.

پایین آمدن نرخ بهره و فعالیت‌های اقتصادی را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر تاثیر انتخابات انگلیس، فرانسه و ایران بر ژئوپلیتیک منطقه و سیاست‌های انرژی هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا