کد خبر: 19119915120
انرژی

زنگنه: تولید ۱۳۳ تن محصولات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴

وزیر نفت گفت: امسال یک سال طلایی برای صنعت پتروشیمی علی‌رغم وجود تحریم‌ها بود، در سال ۱۴۰۴ میزان تولید این محصولات به ۱۳۳ میلیون تن می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم افتتاحیه ۱۴امین نمایشگاه ایران پلاست گفت: توجه این نمایشگاه عمدتا به سمت صنایع پایین دستی نفت است. ما در این سال‌ها با تمام ظرفیت ممکن در بخش نفت برنامه‌ریزی های زیادی برای توسعه بخش بالا دستی پتروشیمی انجام داده ایم.

زنگنه ادامه داد: امسال یک سال طلایی برای صنعت پتروشیمی علی‌رغم وجود تحریم‌ها بود. در سال ۱۴۰۰ این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و در سال ۱۴۰۴ به ۱۳۳ میلیون تن خواهیم رسید.

وی گفت: امسال طلایی‌ترین سال صنعت پتروشیمی به شمار می‌آید؛ بهره‌برداری رسمی از ۱۰ طرح پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون یکی از نقاط روشن و امیدبخش در دوره سخت تحریم است.

زنگنه گفت:ظرفیت نهایی تولید محصولات پتروشیمی ایران با تکمیل جهش دوم این صنعت به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که این رقم در مقایسه با سال ۹۲، ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و در آمد حاصل از آن ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.

وزیر نفت بیان کرد:طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی در چهار زنجیره طراحی شد‌ه‌اند و با اجرای این طرح‌ها، خوراک متنوعی برای توسعه صنایع پایین‌دست در دسترس قرار می‌گیرد و بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا