کد خبر: 1509997488
بازارها و خدمات مالیروزنامه

سالن های زیر زمینی فعال، آرایشگران با پروانه کسب تعطیل!

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران با ابراز تاسف و نگرانی از تداوم تعطیلی های آرایشگران زنانه در تهران بیان داشت: تعطیلی های مربوط به شیوع ویروس کرونا نزدیک به یکسال است که موجب صدمات و ورشکستگی اکثر بانوان کارآفرین و زحمتکش در صنف آرایشگران زنانه شده است.

شهربانو عابدی، رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران گفت: تداوم تعطیلی های مکرر ناشی از ویروس کرونا منجر به بیکاری پرسنل شاغل این صنوف که معاش خود و خانواده را تامین می کردند، گشته است. فعالان این صنف کاملا در سختی و رنج امرار معاش میکنند

عابدی در ادامه افزود: به دنبال ادامه تعطیلی های سالن های آرایش دارای پروانه کسب، زمینه ایجاد و فعالیت مراکز غیر قانونی و زیر زمینی فراهم شده است. در حال حاضر متاسفانه افرادی که مراحل قانونی را طی سالهای سال به دست آوردند باید سالن های خود را بسته نگاه دارند و پرسنل متخصص را از دست بدهند اما مکان های بدون مجوز و بدون پروانه کسب به صورت زیرزمینی فعالیت کنند که گاهاً امکان ورود و شناسایی این مراکز توسط بازرسان وجود ندارد.

وی در خصوص بسته های حمایتی ارائه شده از سوی ستاد کرونا که شامل تعلیق ماده ۱۸۶ سازمان امور مالیاتی است بیان کرد: تعلیق ماده ۱۸۶ در صنف آرایشگران زنانه به جهت تعطیلی های بسیار زیاد مورد استقبال قرار نگرفت؛ چرا که در حال حاضر تمام دغدغه اعضای این صنف پرداخت هزینه های جاری، اجاره بها، حقوق و بیمه پرسنل و بدهی مالیاتی می باشد.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران تاکید کرد: انتظار میرود مسئولین ذیربط با بخشودگی های مالیاتی و وام های طولانی مدت و کم بهره شرایطی را فراهم آورند تا برای حمایت از بانوان کار آفرین موثر واقع شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بازگشایی سالن ها گفت: ضمن اینکه سلامت هموطنان در اولویت امور قرار دارد اعضای این صنف با انجام وظیفه همکاری لازم را در جهت تعطیلی کسب خود انجام دادند، درخواست کلیه اعضای صنف این است که با رعایت قوانین بهداشتی بتوانند به کسب و کار خود بپردازند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا