کد خبر: 10100063165
فناوری اطلاعات و ارتباطات

سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) سال رکوردزنی درآمد اسب های تک شاخ

کمتر از ۲۱ شرکت استارت آپ فرانسوی با افزایش منابع مالی خود توانستند ارزشی معادل یک میلیارد دلار برای خود رقم بزنند.

۱۱ شرکت از این تعداد ظرف ۱۲ ماه اخیر به این درجه رسیدند و شاهد سالی سرشار از سرمایه‎گذاری بودند. پایان سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) زمان حسابرسی  است.

در این دوره ۱۲ ماهه ۱۱ استارت آپ فرانسوی با ارزشی معادل یک میلیارد دلار توانستند به شرکت‎هایی با نام اصطلاحی «اسب تک شاخ»  تبدیل شوند.

اسبهای تک شاخ به شرکت‎ هایی  اطلاق می ‎شود که در بازار سرمایه به ثبت نرسیده‎اند و عمدتا از جمله شرکت‎ های استارت آپی هستند. فعالیت آنها بیشتر در زمینه فناوری حساس، بیمه و تجارت الکترونیک است.

فرانسه در حالی به رکورد ۲۱ شرکت اسب تک شاخ دست یافته است که پیش‎بینی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور رسیدن به ۲۵شرکت تا سال ۲۰۲۵(۱۴۰۴) بوده است.

«فرانک سِباگ» مسئول بخش استارت آپ شرکت خدمات حرفه‎ای « اِرنِست اَند یانگ» معتقد است:«استارت آپ‎های فرانسوی به دلیل توانایی در افزایش منابع مالی از سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) به بعد شاهد رشد فزاینده‎تری خواهند بود. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد.

به دلیل تشدید مقرارت در بخش‎های فناوری در چین و افزایش تنش در روابط میان چین و آمریکا، اروپا به مکان مناسبتری برا سرمایه‎گذاری تبدیل شده است و ما شاهد رشد فراوان سرمایه‎ گذاریها در اروپا هستیم.

از طرف دیگر در کارآفرینی و ملزمات آن  به بلوغ مطلوبی رسیده ‎ایم.»

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا