کد خبر: 060603171112
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامهحسین نظربلند مدیرعامل گروه شناسا مطرح کرد:

سرمایه گذاری ۱۴ همتی شناسا تا سال ۴۰۷

زینب غضنفری

امروز سه شنبه ۶ شهریور  نشست خبری بیانیه خط‌ مشی سرمایه‌ گذاری شناسا در محل این شرکت با حضور حسین نظربلند مدیرعامل و عضو هیئت‌ مدیره، سید حمید رضا علوی معاون سرمایه‌ گذاری، محمود کریمی معاون راهبری شناسا برگزارشد.

به گزارش عصر اقتصاد، حسین نظربلند مدیرعامل و عضو هیات مدیره شناسا در نشست خبری بیانیه خط‌مشی سرمایه‌گذاری شناسا گفت: شناسا تا پایان سال ۱۴۰۷ مبلغ ۱۴ همت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نظر بلند ادامه داد: شناسا از آغاز فعالیت این مجموعه در سال ۱۳۹۱ تا کنون بیش از ۱۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده و در حال حاضر ۳۹ شرکت فعال در سبد سرمایه شناسا وجود دارد، همچنین ۲۴ سرمایه‌گذاری مشترک در شناسا صورت گرفته است.

نظر بلند تاکید کرد شناسا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی پاسارگاد تا کنون بیش از ۱۵۰ سرمایه‌گذاری انجام داده است.

مدیرعامل شناسا در ادامه گفت: تریگ آپ جز شتاب دهنده های عمومی این شرکت است و از اولین شتاب دهنده های اکوسیستم است که سابقه ۱۰ساله دارد و در زمینه شتابدهی فعالیت می کند،در دو سال اخیر شتابدهنده آنلاین تریگیت با رویکرد توسعه شتابدهی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بیلدزآپ را به عنوان اولین شتاب دهنده تخصصی فعال کردیم که در حوزه ساختمان فعالیت دارد،در نظر داریم شتابدهنده های تخصصی دیگری نیز فعال کنیم.

عضو هیئت مدیره شناسا بیان داشت: در حوزه شتاب دهندها نیز تا آخر سال ۱۴۰۲، ۱۵۹تیم پیش شتابدهی، ۶۳ تیم سرمایه گذاری شده که ۲۷ تیم آنها جذب سرمایه داشته اند و در حال حاضر ۳۲ تیم از تیم های پیش شتابدهی زنده است.

وی ادامه داد: اینوستوران نسبت به مابقی پلتفرم های تامین مالی جمعی تازه فعالیت خود را شروع کرده،از اواخر سال قبل تا الان ۱۷ طرح جمعا ۱۶۷میلیارد تومان تامین مالی جمعی صورت گرفته با ۲۰۰هزار کاربر ثبت شده،که البته ۲هزار و ۱۰۰نفر از این کاربران سرمایه گذاری کرده اند.

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شناسا درباره وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری و تاثیر قوانین جدید مثل قانون جهش دانش‌بنیان در کشور گفت: در یک سال اخیر دوباره شاهد بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور هستیم و قوانینی مثل قانون جهش دانش‌بنیان به وضعیت سرمایه‌گذاری کشور رونق می‌بخشد و باعث تزریق سرمایه‌های جدید به کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: به باور من حالا مشکل ما کمبود پول نیست بلکه کمبود ایده‌های نوآورانه است.

سرمایه گذاری شناسا تا پایان سال جاری ۳۰ میلیون دلار خواهد شد
سیدحمیدرضا علوی معاون سرمایه‌گذاری شناسا در رابطه با سبد سرمایه‌گذاری شناسا گفت: سرمایه‌گذاری روی کسب‌و‌کارهایی که در رقابت مستقیم با سایر کسب‌و‌کارهای سبد سرمایه شناسا هستند، آگاهانه و با هدف مشخص صورت می گیرد تا امکان توسعه تیم‌ها میسر شود.

علوی همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت، خدمات مالی نوآورانه، معدن، انرژی، امنیت غذایی و فین تک را از حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری شناسا برشمرد و ادامه داد: رویکرد جاری شناسا در سرمایه‌گذاری روی کسب‌و‌کارهای فناور محور و استارت‌آپ‌های نوآور در مراحل توسعه‌ای است.

یعنی کسب و کارهایی که بخشی از مسیر رشد خود را طی کرده‌اند و در مورد بازار محصول و خدمات خود دچار ابهام نیستند.

وی ادامه داد در حوزه معدن وصنایع معدنی با شرکت میدکو که یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک پاسارگاد است جلساتی برای ورود به حوزه سرمایه گذاری گذاشته شده وامیداریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی همچنین سرمایه اولیه شناسا را ۱۸میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری تا پایان جاری به ۳۰ میلون دلار خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا