کد خبر: 29090061637
سیاست

سعید خطیب‌ زاده: تاریخ ازسرگیری مذاکرات وین به زودی اعلام می شود

سعید خطیب‌ زاده با رد برخی از اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی در مورد وجود اختلاف بین ایران و انصارالله یمن گفت: روابط ایران با دولت نجات ملی یمن ازهر زمانی مستحکم تر است.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌ زاده در نشست خبری‌ امروزش ادامه داد: آقای ایرلو سفیر ایران در یمن  احتیاج به رسیدگی پزشکی داشت و باید به کشور بازمی‌گشت و این موضوع چند روز در دستور کار ما بود و برخی از کشورها از جمله عراق به ما کمک کردند که این کار انجام شود.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوالی در مورد  اظهارات مشاور امنیت  ملی آمریکا مبنی بر این که «ما به صورت مستقیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود در مورد فعالیت هسته‌ای ایران را به این  کشور منتقل کرده ایم»  آیا این اظهارات از سوی تهران تایید می‌شود، تاکید کرد: در جریان گفت‌وگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی بین ایران و آمریکا  انجام نشده است.

برخی از پیام‌ها به واسطه آقای مورا به  صورت مکتوب و غیر مکتوب در همان گفت‌وگوهای وین در خصوص موضوع مذاکراتی دریافت شده و جواب آنها هم  در جا داده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه در این نشست خبر داد که  وزیر امور خارجه کشورمان اواخر این هفته به کشور آذربایجان سفر خواهد کرد.

خطیب زاده اعلام کرد: در چند روز آینده آقای مورا اعلام می‌کنند که هیات‌ها در چه تاریخی به وین برای ادامه مذاکرات  بازمی‌گردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا