کد خبر: 041101118261
روزنامهعصر انقراض (طنز)

شاید باید کاری می‌کردید (طنز)

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت: «دولت کاری انجام نداده که به‌خاطر آن دلار گران شود.»

راضیه حسینی

و البته کاری هم انجام نداده که به‌خاطر آن دلار ارزان شود. شاید مشکل دولت دقیقاً همین است که فکر می‌کند اگر کاری انجام ندهد همه چیز خود به خود حل می‌شود.

مثلاً اگر طوری رفتار کند که انگار مشکل وجود ندارد، مسأله حل می‌شود.

گویا راه حل برون رفت از هر بحرانی در دولت، بی‌محلی و انکار است. هرچه مشکل بزرگ‌تر، کار نکردن بیشتر.

شاید بد نباشد راه‌های دیگری را هم امتحان کنید. مثلاً بیایید برای تنوع هم که شده در مورد یکی از مشکلات، کاری کنید ببینید چه می‌شود.

شاید به صورت کاملاً اتفاقی نتیجه داد و مشکل حل شد. درست است که در ابتدا خیلی سخت به نظر می‌رسد، ولی وقتی وارد قضیه شوید می‌بینید آن‌قدرها هم طاقت‌فرسا نیست.

شاید باورتان نشود ولی کشورهای بسیاری هم‌اکنون در حال انجام کار برای برطرف کردن مشکلات هستند و اتفاقاً به نتیجه هم رسیده‌اند.

البته ممکن است مسئولان بگویند همین الان هم داریم نتیجه می‌گیریم، و اصلاً مگر مشکلی وجود دارد؟ شما یکی به ما نشان بدهید.

آن کشورهایی که می‌گویید، در مشکلات غوطه‌ور شده‌اند. بدبخت‌ها نمی‌دانند باید کدام را حل کنند. ولی ما نهایتاً یکی دو تا داریم که آن هم نمی‌دانیم تقصیر کیست.

هر چه که هست مشخص است ما کاری نکردیم. خودش درست شده است. شاید هم شما کاری کردید؟ نکند همه‌ی مشکلات زیر سر شماست؟ بالاخره مردم هم در به وجود آمدن برخی بحران‌ها بی‌تقصیر نیستند.

تا به حال دقت کرده‌اید چقدر می‌توانید در بروز مشکل مؤثر باشید؟ به عنوان مثال، اگر مردم مسکن نخواهند گرانی خانه هم به وجود نمی‌آید.

اگر دنبال خودرو نباشند این‌همه مشکل قرعه‌کشی و نیاز به اخذ تدابیر ویژه به وجود نمی‌آید. اگر نفس نکشند، مشکل آلودگی هوا هم به وجود نمی‌آید؛ و بسیاری مسائل دیگر. شما بهتر است عوض پیشنهاد، اول خودتان را اصلاح کنید.
متوجه شدید یا باز هم بگوییم؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا