کد خبر: 30080056621
روزنامهعصر انقراض (طنز)

صیانت از ما در برابر ما (طنز)

راضیه حسینی

علی‌اکبر علیزاده، حامی طرح «صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک»: «هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده مردم ببر، فیل و کروکودیل با خود نیاورند، پس این ماجرا نیاز به قانون دارد. قانون یعنی محدود کردن».

با این تعریف، تازه متوجه شدیم چقدر خلأ قانونی وجود دارد و ما بی‌خبریم.

مثلاً اگر در آینده‌ای دور یا نزدیک، فردی به فضا سفر کند و با خودش موجودی فضایی بیاورد، هیچ قانونی برای ممنوعیت نگهداری از این موجود وجود ندارد. فضایی مورد نظر می‌تواند هرجایی برود، هرکاری کند و هر خطری داشته باشد. اصلاً چه تضمینی وجود دارد که یک‌هو رشد و تکثیر نکند و بعد از مدتی، کل دنیا پر از موجودات فضایی_زمینی نشود؟ باید هرچه سریع‌تر قانونی تحت عنوان «صیانت از حقوق عامه در برابر فضایی‌ها» گذاشته شود.

تا به حال توجه کرده‌اید که ما هیچ قانونی برای آسمان نداریم. مثلاٌ اگر شخصی در آسمان با یک پرنده دوست شود و تصمیم بگیرد همان‌بالا با او به گردش برود چه اتفاقی می‌افتد؟ چه کسی تضمین می‌کند که فردا، پس‌فردا مردم وقتی سوار پاراگلایدر می‌شوند با عقاب‌ها و کرکس‌ها دوست نشوند؟ چند وقت بعد احتمالاً آسمان پر از این پرندگان بزرگ‌جثه می‌شود و چه کسی می‌تواند مردم را از حملات این پرندگان ایمن نگه دارد؟ بهتر است هرچه زودتر قانونی با عنوان «صیانت از حقوق عامه در برابر پرندگان در آسمان» هم گذاشته شود.

بعد از زمین و آسمان نوبت به زیرزمین می‌رسد. این قسمت بسیار پیچیده و مرموزاست. ما هنوز از موجودات زیرزمین اطلاعات دقیقی نداریم. ممکن است موجودات بسیار عجیب و غریبی زیر زمین زندگی کنند. بهتر است پیش از هر چیز یک قانون برای حمایت عامه مردم از موجودات زیرزمینی بگذارید. هیچ بعید نیست بعضی از مردم طرح دوستی با این موجودات را بریزند. چه کسی تضمین می‌کند چند وقت دیگر زیر خانه‌ها تونل کنده نشود و مردم و موجودات زیرزمین با هم رفاقت نکنند؟ شاید گاهی مردم به محل زندگی آنها بروند و در دنیای مخوف و اسرارآمیزشان دوری بزنند. باید قانونی برای ممنوعیت دور دور در زیر زمین هم بگذارید.

در کل از آن‌جایی که به نظر شما تضمینی برای کارهای انسان‌ها وجود ندارد و عقل، کاربرد چندانی در زندگی بشر ندارد، بهتر است به قوانین بازدارنده دیگری هم فکر کنید. کسی که به قول شما ممکن است فیل در خیابان بیاورد و بچرخاند، خیلی کارهای دیگر هم ازش برمی‌‌آید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا