کد خبر: 18070049231
عصر انقراض (طنز)

طرز تهیه یک شهروند افسرده (طنز)

راضیه حسینی

وزارت بهداشت: «شیوع اختلالات روانی براساس پیمایش‌های ملی بالای ۲۳ درصد است. بالاترین اختلال روانپزشکی در کشور اختلال افسردگی است و اختلالات اضطرابی در رتبه بعد قرار دارد.»

طرز تهیه یک شهروند افسرده:

 ابتدا کمی اخبار روز بهش اضافه می‌کنیم:

«شهروندان فردا منتظر کاهش قیمت لبنیات نباشند.»

«قیمت تخم‌مرغ باز هم اوج گرفت»

«جوجه یک‌روزه قحط شد.»

«ریزش چندهزار واحدی شاخص بورس»

«خودرو گران شد»

«مسکن گران شد»

«هشدار! خطر فرونشست زمین. هشدار! آب کم است. هشدار! برق نداریم و…»

وقتی بعد از شنیدن این اخبار، تصمیم گرفت برای آرامش و رفع اضطراب، سری به مشاور بزند، وارد مرحله بعدی می‌شویم. شماره یک روان‌پزشک را می‌گیرد، با شنیدن تعرفه، شوک اول بهش وارد می‌شود و ترجیح می‌دهد فعلاً با دو، سه تا نفس عمیق اوضاع را مدیریت کند و پولش را برای خرید مایحتاج ضروری نگه دارد.

حالا به مرحله بعدی می‌رسیم؛ همین که می‌خواهد کمی به ذهن و روانش آرامش بدهد، درد وحشتناکی در دندان حس می‌کند. با داندانپزشک تماس می‌گیرد و بعد از شنیدن تعرفه‌های چندمیلیونی وارد شوک دوم می‌شود. از جعبه ابزار یک گازانبر در می‌آورد و خودش دست به کار می‌شود.

 هنوز شروع نکرده است که تلفن زنگ می‌زند. پشت خط صاحبخانه است و می‌خواهد پنجاه درصد بکشد روی اجاره خانه. شهروند مورد نظر حساب می‌کند اگر درماه هیچ چیز نخورد و نپوشد، باز هم نمی‌تواند از پس اجاره برآید.

توجه کنید. الان شهروند مورد نظر تقریباً آماده ا‌ست، فقط برای اینکه خوب جا بیفتد باید مرحله بعدی را هم اجرا کنید.

همین که در حال فکر کردن به اجاره، دندان و روانشناس است، صدای پیامک گوشی‌اش را می‌شنود. قبض برق رسید. با دیدن قیمت، دندان خراب، خود به‌خود می‌افتد توی دهانش.

حالا به مرحله پخت می‌رسیم. شهروند موردنظر تصمیم می‌گیرد پریز تلفن را بکشد و گوشی موبایل خود را خاموش  کند تا برای چند دقیقه خبری از هیچ‌جا بهش نرسد. اما یادش می‌رود سیم آیفون را هم بکشد. زنگ خانه به صدا در می‌آید.

«آقا ببخشید این پراید قراضه سفید مال شماست؟»

«بله چطور؟»

«بیا پایین داداش. یه درخت همین الان افتاد روش. بیا جمعش کن.»

شهروند افسرده شما آمده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا