کد خبر: 300202127767
انرژیروزنامه

«عصراقتصاد» گزارش می دهد؛ خوزستان را دریابید 

گروه انرژی- محمدرضا کرمی نژاد می گوید:  تمام فاضلاب ورودی به رودخانه های کارون، دز و کرخه باید حذف شوند و این در دستور کار جدی ما است.

وی افزود: ۴۲۶ میلیارد تومان پروژه فاضلاب در شهرستان دزفول در حال اجرا است که امیدواریم با تلاشی که در حال انجام است هرچه سریعتر شاهد تکمیل این طرح‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: همچنین بیش از ۷۱۷ میلیارد تومان در بخش آب در شهرستان دزفول پروژه در حال اجرا و یا تکمیل شده است.

رود کارون شهر اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. فاضلاب‌های این شهر، از ۲۴ نقطه عمده به کارون تخلیه می‌شود که شامل ۱۰ نقطه در غرب و ۱۴ نقطه در شرق، در بازه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر از زرگان در شمال تا بقایی در جنوب اهواز است.

طرح فاضلاب اهواز از سال ۱۳۶۹ (۳۳ سال پیش) آغاز و هنوز در حال اجراست، اما فاضلاب همچنان، از اصلی‌ترین مشکلات این کلانشهر ۱.۳ میلیون نفری است.

بزرگ‌ترین رودخانه کشور و شریان حیاتی خوزستان که نیمی از آبدهی‌اش را هم از دست داده، حالا نهری متعفن است. قرار بود با ساخت تصفیه‌خانه شرق، نیمی از ورودی‌های فاضلاب اهواز به کارون مسدود شود.

این تصفیه‌خانه که با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان و به صورت فاینانس خارجی و ظرفیت روزانه ۱۱۲ هزار مترمکعب، اردیبهشت پارسال در میان تبلیغات بسیار، آغاز بهره‌برداری را جشن گرفت، پیش از این نیز در آبان ۹۷ افتتاح رسمی شده بود، اما به دلیل تکمیل نشدن خطوط انتقال (کلکتورها) هیچ‌گاه وارد مدار نشد.

این مشکل رود کرخه و دز راهم تهدید می کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا