کد خبر: 04050193478
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبازرگانیمجلس

عضو کمیسیون صنایع مجلس: نباید واردات خودرو به دست گروه خاصی بیفتد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فکر نمی کنم دولت و مجلس اجازه بدهند واردات خودرو در انحصار یک گروه یا دسته‌ای خاص باشد.

اقتصادآنلاین؛ عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص وارادات خودرو عنوان کرد: نگرانی که مجلس و دولت در موضوع واردات خودرو دارد، این است که کار به دست افراد خاصی بیفتد و کیفیت مدنظر نباشد. زیرا در مرحله اول رضایت مشتریان از کالاهای وارد شده مدنظر است.

وی در ادامه توضیح داد: مردم نیاز خود را  مطالبه کردند و باید مشکل مردم مرتفع شود. اما این نکته که ممکن است کار به دست افراد خاص و مافیا بیفتد موجب نگرانی است و باید دولت و مجلس سازوکاری در این باره تهیه کنند.

درخشان در ادامه بیان کرد: ما برای واردات قطعات اساسی و کالاهای اساسی در کشور با مشکل یا ممانعت روبرو نیستیم. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی باید تلاش ما بر این باشد که دیگر دست به خود تحریمی نزنیم. به هر حال بایستی ناوگان حمل و نقل ما نوسازی شود و با استانداردهای روز دنیا همخوانی داشته باشد و برای این اتفاق باید از فضای بازارهای دنیا استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص ورود صنایع مختلف به بورس مطرح کرد: اگر قرار به ورود صنایع به بورس باشد، نیاز است که در ابتدا  شفافیت صورت بگیرد. بسیاری از صنایع همچنان در بحث قیمت‌ها با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: البته باید به این نکته هم اشاره کنم که در بورس نیز معایبی وجود دارد و این موضوع ممکن است به کمرنگ‌تر شدن فضای رقابتی بینجامد. وقتی در بورس کالاهای متعدد و مشابه  ارائه شود، یک فضای رقابتی ایجاد می‌شود.

اما زمانی که کالایی بدون رقیب باشد، روند به سمتی می‎‌رود که به نفع مصرف کننده نهایی نخواهد بود. من موافق ورود صنایع به بورس هستم اما باید سازوکار آن مشخص باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا