کد خبر: 140902145392
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیفناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری‌های بومی شده به اوراسیا صادر می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: صادرات تجهیزات بومی سازی شده و فرآوری محصولات خام با تمرکز بر صادرات از طریق مناطق ویژه اقتصادی به اوراسیا در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران گفت: از سال‌های گذشته به دنبال کسب دانش و فناوری روز، بومی سازی و صدور تکنولوژی بوده‌ایم و این مهم در دستور کار و اولویت ایمیدرو قرار گرفته است.

معاون وزیر صمت با اشاره به پتانسیل‌های توسعه روابط با حوزه اوراسیا گفت: در این مسیر با کسب بخشی از دانش روز از طریق کشورهای شمال ایران، بومی سازی و صدور آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانیم ‌گام‌های بزرگی در صدور تجهیزات و نیز خدمات فنی و مهندسی برداریم.

او گفت: با استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ‌می‌توان در حوزه تکنولوژی و فناوری، ارتباط برقرار و زمینه توسعه آن را در کشور فراهم کرد.

موثقی نیا افزود: در بخش معدن و صنایع معدنی آماده انتقال دانش و فناوری بومی سازی شده به کشورهای اتحادیه اوراسیا هستیم.

وی مدیریت دانش را دارای اهمیت ویژه در این برنامه دانست و گفت: تقویت همکاری با شرکت های دانش بنیان، شروع مناسبی برای شرکت های حوزه فولاد و مس داشته است.

به گفته وی در راستای توسعه دانش و فناوری‌های جدید شرکت‌های بزرگ همچون مبارکه و ملی مس؛ تفاهم نامه هایی امضاء شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره جایگاه منطقه ویژه پارسیان گفت: این منطقه دارای مزیت دسترسی به ساحل و دریای آزاد است و ایمیدرو از این ظرفیت برای توسعه صادرات و واردات تجهیزات و مواد اولیه استفاده خواهد کرد.

او گفت: صادرات تجهیزات بومی سازی شده و فرآوری محصولات خام با تمرکز بر صادرات از طریق مناطق ویژه اقتصادی مورد توجه ایمیدرو است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا