کد خبر: 14090059396
اخبار شرکت ها

فولاد مبارکه با تأمین نیاز صنایع پایین‌دست جزو افتخارات کشور محسوب می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: فولاد مبارکه در تولید ورق‌های فولادی جزو افتخارات کشور محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از نیازهای صنایع پایین‌دست ازجمله تولیدکنندگان لوازم خانگی، خودروسازان، ماشین‌سازان، تجهیزات، صنایع تکمیلی و بسته‌بندی تأمین می‌کند.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت صبح امروز(۱۴ آذرماه) در حاشیه بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: حدود ۳۲۰ شرکت داخلی و خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی و ریخته‌گری(ایران‌متافو) حضور پیدا کردند.

وی با بیان این که متافو یکی از نمایشگاه‌های مثمر ثمر در زنجیره فولاد است، افزود: حضور تمامی شرکت‌های بزرگ و متوسط در این نمایشگاه ازجمله نکات قابل توجهی است که بسیاری از آنان با اشتراک نظر و تشریک مساعی آمادگی خود را برای تأمین نیاز داخلی اعلام کرده‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به فعالیت ماشین‌سازان در صنعت فولاد خاطرنشان کرد: امیدوارم مسیر پرفروغ صنعت فولاد مثل گذشته ادامه پیدا کند تا علاوه بر تأمین نیاز داخل، به منابع ارزی مورد نیاز کشور از مسیر توسعه صادرات غیر نفتی کمک کند.

وی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در تأمین نیاز داخل کشور اذعان داشت: فولاد مبارکه در حوزه تولید ورق‌های فولادی جزو افتخارات کشور محسوب می‌شود که در دهه ۷۰ تأسیس گردیده است و بخش عمده‌ای از نیازهای صنایع پایین‌دست ازجمله تولیدکنندگان لوازم خانگی، خودروسازان، ماشین‌سازان، تجهیزات، صنایع تکمیلی و بسته‌بندی تأمین می‌کند.

صادقی نیارکی با بیان این که فولاد مبارکه صنعت بسیار مهمی برای کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر ۱۵ سال گذشته ایران به عنوان یک کشور واردکننده فولاد بود، امروز با افتخار صادرکننده فولاد است و بخش عمده‌ای از منابع ارزی خود را از محل صادرات فولاد تأمین می‌کنیم.

طی سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی منسجمی از صنعت فولاد حمایت شده و این حمایت نیز منجر به افزایش تولید، صادرات و عمر تولیدات داخلی شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا