کد خبر: 09119914053
مجلس

قالیباف در فردو: قانون هسته‌ای مجلس به اجرا درآمده است / در غنی ‌سازی ۲۰ درصد از برنامه جلوتر هستیم

رئیس مجلس در جریان بازدید از فردو گفت: شاهد بودم که قانون هسته‌ای مرحله به مرحله به اجرا درآمده است.

به گزارش باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صبح امروز (پنجشنبه) در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علیمحمدی (فردو) اظهار کرد: من امروز براساس نظارت میدانی و قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که در مجلس تصویب رسید و زمانبندی‌های اجرایی آن به سایت فردو آمدیم.

وی افزود: امروز شاهد بودم که این قانون مرحله به مرحله به اجرا درآمده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: در غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم که قرار بود سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شود، از جهت زمانبندی جلوتر هستند و در عرض حدود یک ماه توانستند ۱۷ کیلوگرم اورانیوم را غنی سازی کنند.

قالیباف اظهار کرد: ما برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران‌هایی در حوزه صنعت و اقتصاد و … داریم و یکی از آن‌ها صنعت هسته‌ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می‌شود.

امروز نمونه‌های جدی این روند را در این صنعت دیدیم. در حوزه کشاورزی، رادیودارو و … این صنعت فعال و موثر است. اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه اش در رفع تحریم وارد این روند شد.

وی با بیان اینکه باید تاکید کنم همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است اضافه کرد: ما هیچ وظیفه‌ای نداریم که وقتی آن‌ها پایبند نیستند، ما باشیم. هر وقت آن‌ها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم‌ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد ۳۶ و ۳۷ به تعهدات خودمان می‌توانیم برگردیم.

قالیباف تاکید کرد: با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای گام بزرگی در مسیر خنثی سازی تحریم برداشته است و معتقدیم با اقدام و مواضع واحد به گونه‌ای پیش رویم که مردم در آینده با آسایش و امنیت و رفاه بیشتر زندگی کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز از روند فعالیت‌های هسته‌ای در فردو با همراهی رئیس سازمان انرژی اتمی و تعدادی از نمایندگان مجلس بازدید کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا