کد خبر: 010703173533
روزنامهعصر انقراض (طنز)

قطب شمال را به مشاورین املاک ایرانی بدهید

کورس قیمت مسکن از فرمانیه تا فلوریدای جنوبی

راضیه حسینی

ویلایی در نزدیکی بوستان سنبل، گران‌تر از خانه لیونل مسی با ۹۰۰ متر فضای نشیمن، ۸ اتاق‌خواب و ۹ حمام!

کافی است همین خبر را به چند مشاور املاک در حوالی فرمانیه نشان دهید، مطمئن باشید خواهند گفت: «ملک مسی مفت قیمت‌گذاری شده. لابد املاکی‌های دوروبر خونه، این‌کاره نبودن. بسپردیش به ما یه جوری قیمت می‌دیم رودست نداشته باشه.»

مشکل خانه‌های فلوریدا نبود املاکی خوب و حاذق است. چیزی که ما در ایران به‌وفور داریم و می‌توانیم در این زمینه به صادرات انبوه برسیم. به‌هیچ‌وجه فکر نکنید خانۀ فرمانیه قیمت کاذب دارد. اصلاً ما در کشورمان چیزی به نام قیمت کاذب نداریم. خودروهای خارجی که همه باقیمت جهانی یکی هستند و لوازم‌خانگی خارجی حتی ارزان‌تر از بازارهای جهانی به فروش می‌رسند! پس اگر ملکی در بوستان سنبل ۵۲۰ میلیارد تومان و چیزی تقریباً ۲۰ میلیارد تومان ارزان‌تر از ملک مسی به فروش می‌رسد، مطمئن باشید مشکل از مسی و بنگاهی‌های اطراف خانه‌اش است.

مشاورین املاک در ایران می‌توانند قیمت یک ملک را طوری بالا ببرند که از تصور صاحب‌خانه هم فراتر رود. برخی مشاورین، که البته انگشت شمارند، این قدرت را دارند یک‌شبه قیمت ملکی را ده برابر کنند و در همان شب برای قیمت جدید، مستأجر تازه هم پیدا کنند. قدرت آنها را دست‌کم نگیرید. همین‌الان می‌توانند کاری کنند یک ملک در ایران از کاخ سفید هم گران‌تر شود، چه رسد به خانۀ مسی.

املاکی‌ها این قابلیت را دارند که کویر لوت را به‌جای جنگل هیرکانی بفروشند. اگر به آنها فضا داده شود حتی می‌توانند قطب شمال را به‌عنوان ویلای ساحلی لاکچری به همراه پنگوئن‌ها و خرس‌ها یک جا بفروشند!

مسئولان جهانی می‌توانند روی قابلیت مشاورین املاک ایرانی کار کنند. هر قسمتی در جهان که روی دست مانده و خوب خریدوفروش نمی‌شود را به آنها بسپرند، خواهند دید به‌زودی چنان ارزشی پیدا می‌کند که خودشان هم راغب خرید ملک در آن‌جا می‌شوند. مثلاً ممکن است به خودشان بیایند و ببینند در کنار یکی از قبیله‌های آدم‌خوار، چادری خریده‌اند به قیمت چندین برابر یکی از خانه‌های لوکس فلوریدا و در حال تلاش برای بقا هستند!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا