کد خبر: 21119915392
بازارها و خدمات مالیجهان

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۲۱

در حالی که دلار تضعیف شده و این احتمال تقویت شده که تصویب یک بسته محرک مالی بزرگ در آمریکا موجب احیای بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم در طی حدود یک هفته گذشته رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶ درصد رشد به ۱۸۴۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا رقم ۱۸۴۲ دلار و ۳۰ سنت بالا رفته بود که بیشترین رقم ثبت شده از سوم فوریه تاکنون بود. قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۴ درصد رشد به ۱۸۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مایکل لانگفورد تحلیلگر موسسه مشورتی ایرگاید در این باره گفت: «عامل اصلی رشد قیمت طلا تقویت احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت بایدن و انتظار تضعیف بیشتر ارزش دلار در نتیجه تصویب این بسته است.»

دلار در برابر ارزهای رقیب به پایین ترین رقم خود در طی بیش از یک هفته گذشته رسیده و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهاد شده از سوی دولت بایدن احتمالا تا قبل از ۱۵ مارس و بدون نیاز به جلب حمایت جمهوری خواهان به تصویب کنگره خواهد رید.

هنگام افزایش نرخ تورم و بی ثباتی ارزی که از تبعات معمول ارائه بسته های محرک مالی است، طلا معمولا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

به عقیده تحلیلگران افزایش بی سابقه ارزش بیت کوین نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است.

به گفته ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس، آمارهای ضعیف منتشر شده از بازار کار آمریکا در هفته گذشته نیز این احتمال را تقویت کرده که سیاست پولی انبساطی فعلا در این کشور تداوم خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا