کد خبر: 19100064400
اقتصادصنعت و معدن

قیمت هر پاکت سیمان به زیر ۲۵ هزار تومان رسید

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ضمن اشاره به تعادل و ثبات موجود در تنظیم بازار و قیمت‌های سیمانی اعلام کرد که در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا به زیر ۲۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، عبدالرضا شیخان ضمن اعلام خبر ایجاد ثبات و تعادل در بازار سیمان، اظهار کرد: پس از التهابات تابستانی ناشی از قطعی برق و کاهش تولید و عرضه سیمان و در نهایت افزایش قیمت‌ها در این بازار، برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت رفع موانع تولید و حل مشکلات این بخش منجر به کاهش قیمت‌ها و تعادل در بازار سیمان شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به تأمین سوخت کارخانه‌های سیمانی و افزایش تولید و عرضه نسبت به تقاضا، مشکل خاصی در تنظیم بازار این محصول وجود ندارد. تعادل و ثبات قیمت‌ها در بازار سیمان در صورت تأمین سوخت و برق پایدار، ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تشریح میزان عرضه و تقاضای فعلی در بورس کالا، گفت: قیمت یک تن سیمان پاکتی در بورس کالا ۴۸۰ هزار تومان است که قیمت هر پاکت سیمان را در محدوده زیر ۲۵ هزار تومان قرار می‌دهد.

لازم به یادآوری است که در تیرماه امسال، به دنبال کاهش ۹۰ درصدی برق صنایع به‌ویژه سیمانی‌ها و فولادی‌ها، قیمت سیمان در تهران به پاکتی ۷۰ هزار تومان رسید. این در حالی بود که شنیده می‌شد در برخی شهرستان‌ها سیمان به ۱۰۰ هزار تومان هم رسید و حتی برخی سازندگان از نرخ ۱۲۰ هزار تومان برای هر پاکت در مناطق جنوبی کشور خبر می‌دادند که منجر به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی نیز شد.

پس از آنکه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش غیر متعارف و چندین برابر قیمت تمام شده سیمان را قصور وزارت صمت در کنترل قیمت دانست، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون وقت امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه مذکور (اسدالله کشاورز) طی چند نوبت قول کاهش قیمت‌ها را می‌دادند.

در نهایت اواخر شهریور ماه امسال وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با اجرای برنامه سه ماهه، قیمت سیمان متعادل شده و در بازار نسبت به هفته‌های گذشته (نیمه اول شهریور ماه) باز هم کمتر شده و قیمت سیمان به صورت پاکتی به زیر ۲۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت سیمان فله هم حدود ۱۸ هزار تومان ارزان‌تر شده است؛ این ادعا در حالی مطرح شد که رصد بازار نشان می‌داد قیمت سیمان کف بازار به قیمت‌های اعلامی نرسیده بود و هر پاکت سیمان حدود ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان به‌ازای هر پاکت و سیمان فله هم حدود ۵۰۰ تومان درب کارخانه قیمت داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا