کد خبر: 28060046826
اقتصادکشاورزی

قیمت هویج به کمتر از ۱۰ هزار تومان می رسد/ افزایش قیمت هندوانه مقطعی است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران نرخ کنونی هویج را ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام‌ کرد و گفت: طی روزهای آتی قیمت هویج به کمتر از ۱۰ هزار تومان می رسد.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: با توجه به تنوع میوه های تابستانه و عرضه نوبرانه های پاییز، ۲ فصل مکمل یکدیگر شدند که با این وجود طی هفته های آتی نوسانی در بحث قیمت نخواهیم داشت.

او از کاهش قیمت هویج در بازار خبر داد و گفت: بنابر وعده های قبلی، قیمت هویج کاهش یافته و هم اکنون بازار این محصول به ثبات رسیده است.

کارگر قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بیدانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انگور بیدانه سفید ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، پسته تازه ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و خیار بوته ای ۶ تا ۱۱ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
انجیر زرد ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان
انجیر سیاه ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بیدانه قرمز ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
انگور بیدانه سفید ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
انگور رطبی  ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
آلو سانترال ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
توت فرنگی گلخانه ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان
خیار گلخانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
شلیل شبرنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
شلیل شبرنگ سیبی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب ۲ رنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۹ هزار تومان، شاه پسند ۴ تا ۸ هزار تومان، طالبی ۶ تا ۹ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ سیبی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، شلیل شمس ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، گلابی بیروتی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان و گلابی شاه میوه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در خرده فروشی ها عرضه می شود‌.

او با اشاره به دلایل افزایش قیمت هندوانه در بازار بیان کرد: افزایش کنونی قیمت هندوانه مقطعی است و با آغاز فصل سرما و کاهش تقاضا، قیمت در بازار افت خواهد کرد؛ چرا که تقاضا برای خرید هندوانه در فصل گرما وجود دارد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
گلابی بیروتی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
گلابی شاه میوه  ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
هلو انجیری ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان
هلو زعفرانی ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان
هلو هسته جدا ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
سیب ۲ رنگ ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
سیب گلاب پاییزه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
شاه پسند  ۴ تا ۸ هزار تومان
طالبی ۶ تا ۹ هرار تومان
موز ۲۰ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان
انبه ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان

 

کارگر با اشاره به اینکه توزیع نارنگی و انار به صورت محدود در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به عرضه میوه های تابستانه و توزیع نوبرانه نارنگی، انار، سیب پاییزه و لیموشیرین تنوع بسیار بالاست.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان قلمی ۳ تا ۷ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۱ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز نو ۳ تا ۵ هزار تومان، پیاز زرد ۳ تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی نو ۳ تا ۵ هزار تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۶ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۹ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین شمال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
بادمجان دلمه ای  ۳ تا ۵ هزار تومان
بادمجان قلمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان
بادمجان گلخانه ۸  تا ۱۱ هزار تومان
بامیه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
پیاز نو ۳ تا ۵ هزار تومان
پیاز زرد  ۳ تا ۵ هزار تومان
سیب زمینی نو ۳ تا ۵ هزار تومان
سیرخشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
هویج ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان
لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان
لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان

 

او ادامه داد: هم اکنون هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان، کدوحلوایی ۳ تا ۷ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۷ تا ۱۲ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کدو مسمایی ۳ تا ۶ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۶ هزار تومان، سیرخشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان،کلم سفید ۴ تا ۶ هزار تومان، کلم قرمز ۵ تا ۱۰ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ تا ۶ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۱۳ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو سبزی جور( پلو،آش و قورمه) را ۵ تا ۷ هزار تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد‌.

محصول قیمت هر کیلوگرم
فلفل تند ریز  ۴ هزار تا ۶ هزار تومان
فلفل دلمه سبز  ۵ هزار تا ۹ هزار تومان
فلفل دلمه گلخانه ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان
فلفل شیرین شمال ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان
کلم بروکلی ۱۲ هزار تا ۲۲ هزا تومان
کدو حلوایی ۳ هزار تا ۷ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان
کاهو رسمی ۵ هزار تا ۸ هزار تومان
کدو مسمایی ۳ هزار تا ۶ هزار تومان
کرفس ۴ هزار تا ۶ هزار تومان
لوبیا سبز ۷ هزار تا ۱۳ هزار تومان
گوجه فرنگی ۳ هزار تا ۶ هزار تومان
سبزی جور ۵ هزار تا ۷ هزار تومان
سبزی خوردن ۶ هزار تا ۸ هزار تومان

 

کارگر در پایان قیمت کنونی هر کیلو هویج را ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت هویج در روزهای آتی به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا