کد خبر: 18010021465
بازارروزنامه

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد

در یکصد و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار با تاکید بر حمایت ستاد از تصمیمات قرارگاه ساماندهی مرغ، میزان و قیمت کالا‌ها در سهمیه ویژه ماه مبارک اعلام شد.

به گزارش شاتا، سازمان یکصد و سی‌و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار در وزرات صمت و به ریاست عباس قبادی برگزار شد.

در این جلسه موضوعات مربوط به تامین و توزیع گوشت مرغ بر اساس مصوبات و تصمیمات قرارگاه تخصصی ساماندهی مرغ مطرح و بر حمایت ستاد تنظیم بازار از مصوبات قرارگاه، گزارشاتی درباره میزان و نحوه توزیع گوشت مرغ در سطح استان تهران و نیز سایر استان‌ها ارائه شد.

در این جلسه رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارشاتی در خصوص وضع بازار اقلام پرمصرف در سبد خانوار ارائه داد که بر اساس آن ۶۷ قلم از ۱۰۰ قلم کالای رصد شده با کاهش و یا ثبات قیمت همراه بوده است.

در بخش دیگر این جلسه نیز موضوع تامین کالا‌های سهمیه ویژه ماه رمضان مطرح و با استناد به آمار و گزارش ارائه شده در این زمینه، میزان ۳۰ هزار تُن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت؛

همچنین مقدار ۳۰ هزار تُن شکر با قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، ۳ هزار تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۸۰ هزار تومان و حدود ۱۸۰ هزار تُن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

در این جلسه همچنین با اشاره به موجودی ۱۳۶ هزار تُنی خرما در کشور، گزارشی در خصوص نحوه توزیع خرما در سراسر کشور نیز ارائه شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا