کد خبر: 17120073506
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

ما مردم مشکل‌گشا (طنز)

راضیه حسینی

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: «دولت از مردم می‌خواهد که در حل مشکل چندین ساله صنعت خودروسازی کمک کنند.»

اگر برای‌تان سؤال پیش آمده که نمایندگان مجلس و مسئولان  چه کاره‌اند؟ باید خدمت‌تان عرض کنم که وقت آنها برای تصمیم‌گیری‌های کلانی مثل صیانت و قطع و وصل کردن اینترنت به شدت پر است. دیگر برای این مسائل پیش‌پا افتاده فرصتی ندارند. کارهای کوچک را می‌سپرند دست ما تا خودمان حل‌ش کنیم.

مشکلی نیست. فقط چون الان برای حل مشکل گرانی برنج، گوشت، مرغ و…کمی سرمان شلوغ است، شاید مدتی طول بکشد. البته فعلاً چندتا ایده داریم و امیدواریم بتوانیم به زودی عملی‌اش کنیم:

_اگر ماشینی که سوار شدیم با سرعت بیست کیلومتر به جدول خورد و هشت بار معلق زد به هیچ وجه اعتراض نکنیم. حتی اگر یک حجم، شبیه آدامس جویده از ماشین باقی ماند باز هم از خودروی داخلی حمایت کنیم. می‌توانیم بگوییم «تقصیر رانندگی خودمون بود…جدول کج بود… آسفالت خراب بود… آفتاب زد تو چشم‌مون و…»

_اگر از شش جهت ماشین‌مان با جسم سخت اصابت کرد و باز هم ایربگ‌ش باز نشد، تقصیر را گردن خودروسازهای داخلی نیندازیم. بگوییم: «حتماً خیریتی تو کار بوده…شاید اگه ایربگ باز می‌شد ما محکم به صندلی کوبیده می‌شدیم. صندلی می‌شکست. میله‌ش می‌رفت تو کمرمون و از شکم‌مون در می‌اومد.»

_از گران شدن خودروی داخلی حمایت کنیم. هیچ‌وقت قیمت خودروهای لوکس خارجی را با داخلی مقایسه نکنیم. حتی اگر روزی دیدم با پول یک پراید می‌توانستیم دو تا پرادو بخریم، باز هم مقایسه نکنیم.

_بگردیم و کشورهایی را پیدا کنیم که اصلاً صنعت خودروسازی ندارند. کشورهایی که در آرزوی ساخت یک دوچرخه از خودشان‌‌ند. بعد کلی قربان‌صدقه خودروسازی خودمان برویم و به به و چه چه کنیم.

_یک روز را در سال مخصوص خودروسازهای داخلی قرار دهیم. در این روز فقط ماشین‌های داخلی اجازه تردد در شهر و جاده را داشته باشند و هیچ آماری از تصادف و خرابی خودرو اعلام نشود. اسمش را هم بگذاریم «روز خودروی صاف»

با این کارها نه‌تنها مشکلات سال‌های گذشته خودروسازی داخلی، بلکه سال‌های آینده آن هم حل می‌شود و آن‌قدر اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌کنند که تصمیم می‌گیرند خودروهای‌شان را صادر کنند. که البته ما پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنند. همین‌جا دور هم خودمان از شما تعریف می‌کنیم بس است دیگر. بروید حالش را ببرید. خارجی‌ها کمی تنگ‌نظر و حسود‌ند. ممکن است چیزی بگویند که دوبار گرفتار مشکل شوید.

کل زورمان برای حل مشکل خودروسازی همین پیشنهادها بود. باز هم اگر مشکل دیگری در کشور دارید بگویید.

می‌دانید که به ما می‌گویند «مردم مشکل‌گشا»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا