کد خبر: 280801108977
خدمات و توزیعروزنامه

پیازهایی که اشک مشتریان را درآورد

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت پیاز و رسیدن قیمت این کالای پرمصرف به بیش از ۲۰هزارتومان است.

طبق روال سال‌های گذشته با سردترشدن هوا، قیمت برخی از محصولات کشاورزی افزایش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت پیاز و گوچه فرنگی نسبت به مهر رشد دو برابری را تجربه کرد. این افزایش نرخ نسبت به دو هفته پیش ۵۰۰۰ تومان است.

افزایش قیمتی که اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت آن را تغییر فصل می‌داند و می‌گوید که همیشه در این موقع سال محصولات دورشهری به اتمام می‌رسد و محصولات جنوب کشور به دست می‌آید و تا به دست آمدن محصولات جنوب کشور و جایگزینی آنها قیمت‌ها دچار نوسان می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد که با ورود محصولات جدید به بازار قیمت‌ها به زودی کاهشی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا بارندگی‌های اخیر منجر به از بین رفتن محصولات از جمله گوجه فرنگی و پیاز و افزایش قیمت آنها نشده است؟ گفت: بارندگی اتفاق افتاده ولی علت اصلی نیست و ممکن است تنها منجر به کندی در برداشت محصولات شده باشد.

کارگر با اشاره به اینکه معمولا با ورود انبوه گوجه فرنگی و پیاز محصولات ارزان می‌شود، گفت: این فرآیند در سال‌های قبل ۱۵ روز تا یک‌ماه طول می‌کشید ولی به نظر می‌رسد که امسال زودتر محصولات جنوب وارد بازار شود و قیمت‌ها کاهش یابد.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام صیفی‌جات در هفته اخیر افزایش یافته است؛ به طوری که قیمت پیاز سفید و شیری در مغازه‌های سطح شهر تهران به ۱۶ هزارتومان و پیاز قرمز به ۲۲ هزارتومان رسیده است. این در حالیست که هفته‌های قبل قیمت آن حدود ۱۱ تا ۱۴ هزارتومان بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا