کد خبر: 01129916319
جهانروزنامهعصر انقراض (طنز)

ما و این‌ همه خوشبختی محاله؟ (طنز)

راضیه حسینی

زهره الهیان، نماینده مردم تهران، خطاب به دختر حاکم دبی که موضوع حبس شدن وی در یک خانه از سوی پدرش، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بود در حساب توئیتری خود نوشت:

«پیشنهادی برای دختر در بند حاکم دبی!

‏به ایران بیا. می‌توانی در ایران همچون سایر بانوان و دختران ایرانی هم درس بخوانی و هم زندگی کنی! و هم از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره‌مند باشی»

مطالب پیشنهادی

لطفاً هرچه سریع‌تر به ایران بیا و خودت را نجات بده. احتمالاً تا به‌حال درباره ما ایرانی‌ها کلی اخبار مسموم به خوردت داده‌اند؛ ولی واقعیت چیزی نیست که به تو گفته‌اند، بلکه چیزی هست که ما به تو می‌گوییم.

می‌دانم سال‌ها از نعمت درس و دانشگاه محروم بوده‌ای ولی دوران سختی به پایان رسیده است. شاید باورت نشود اگر به ایران سفر کنی، می‌توانی درس بخوانی. کاری که در هیچ‌یک از کشورهای توسعه‌یافته نمی‌توانی انجام‌ش بدهی.

اینجا مقام و موقعیت زن‌ها آن‌قدر بالاست که به آنها اجازه نمی‌دهند دوچرخه‌سواری کنند و به خودشان زحمت رکاب‌زدن بدهند. ماشین‌های آخرین مدل دو غول بزرگ خودروسازی خاورمیانه و شاید جهان، ایران‌خوردو و سایپا، در رکاب بانوان هستند تا آنها را هرجا که می‌خواهند ببرند. البته اگر علاقه‌ای به رانندگی نداشتند یا به هردلیلی (به گرونی ماشین فکر نکن که اصلاً ما نمی‌دونیم گرونی چی هست؟) خوردو در دسترس‌شان نبود، انواع وسایل حمل ونقل عمومی با صندلی‌های خالی و فضای بسیار مناسب درخدمت‌شان است.

می‌دانم باورش برایت خیلی سخت است. در کشور شما احتمالاً زنان حتی اجازه ورزش کردن ندارند چه رسد به مربی‌گری و این حرف‌ها. ولی ما در ایران سرمربی زن داریم؛ درست است که گاهی از سمت همسران‌شان ممنوع‌الخروج می‌شوند که البته آن هم بی‌دلیل نیست. تنها دلیل‌ این کار، عشق و علاقه مجنون‌گونه شوهران‌شان است. آنها نمی‌توانند حتی یک روز دوری زن‌شان را تحمل کنند و آن‌قدر در فراق او تک و تنها در خانه اشک می‌ریزند که در سیل اشک‌های خود غوطه‌ور و حتی با خطر غرق‌شدگی روبه‌رو می‌شوند. دقیقاً به ‌خاطر جلوگیری از این حوادث، بانوان سرزمینم را ممنوع‌‌الخروج می‌کنند تا گرما و لبخند دوباره به خانه بازگردد.

ما این‌جا از همه نظر در آرامش و آسایش هستیم. این فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و چند بازیگر ما را نشان می‌دهد که دارند تبلیغ خرید ملک در دبی را می‌کنند، صد درصد جعلی است. اصلاً به این فیلم‌ها توجه نکن. می‌دانی که فناوری دیپ‌فیک خیلی گول‌زننده است. لامصب انگار خود واقعیت است.

اگر خواستی فیلم واقعی بازیگران را برایت می‌فرستم.البته نمی‌دانم سرعت اینترنت شما مثل ما بالا هست یانه؟ اصلاً می‌توانید یک فیلم چند دقیقه‌ای را دانلود کنید؟ شاید باورت نشود ولی ما اینجا می‌توانیم فیلم چند ساعته دانلود کنیم. حالا درست است ممکن است یک هفته طول بکشد ولی بالاخره انجام می‌شود.

خلاصه اینکه ما اینجا خوشی‌های فراوانی داریم که در هیچ‌کجای دنیا نمی‌توانی پیدای‌شان کنی. فکرهایت را بکن و بعد هرطور شده خودت را به ایران برسان.

منتظر دیدار تو هستم.

امضا: دیوی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا