کد خبر: 23090060838
بازارها و خدمات مالیجهان

محبوبیت رمزارز شیبا در ترکیه در پی افزایش تورم

فاجعه تورمی ترکیه باعث شده تا برخی از دارایی‌های رمزارز نظیر شیبا و تتر در این کشور محبوبیت زیادی پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فاجعه تورمی ترکیه باعث شده تا برخی از دارایی‌های رمزارز نظیر شیبا و تتر در این کشور محبوبیت زیادی پیدا کند.

افت ارزش لیر ترکیه و افزایش تورم منجر به این شده که شهروندان این کشور به عنوان جایگزین به سمت دارایی‌های دیجیتال روی بیاورند.

در حالی که بیت‌کوین از نظر تاریخی یک دارایی دیجیتال مطلوب برای ذخیره ارزش در کشورهایی با وضعیت مشابه به حساب می‌آید، این گزارش مدعی است که شهروندان ترکیه‌ای به دنبال شیبا و تتر دیجیتال به عنوان جایگزین هستند.

حجم معاملات بیت‌کوین در بایننس در ماه نوامبر ۹۱۸ میلیون دلار بوده که تقریبا یک پنجم حجم معاملات شیبا بوده است. شیبا در ماه نوامبر بیش از ۵٫۲۵ میلیارد دلار در ترکیه تراکنش داشته است.

لیر ترکیه در سال جاری افتی ۸۷ درصدی را تجربه کرده است. لیر در ماه نوامبر هم افت ارزش ۴۰ درصدی داشته است.

این نهمین سال پی در پی است که لیر ترکیه با افت ارزش در برابر دلار مواجه می‌شود و این در حالی است که تورم امسال به ۲۰ درصد رسیده است.

صبری آیگون، سرمایه‌گذار حوزه کریپتو می‌گوید شرایط احتمالا بدتر هم باشد. دولت تورم را ۲۱ درصد اعلام کرده اما به نظر می‌رسد با توجه شرایط نرخ تورم نزدیک ۵۰ درصد باشد.

آیگون می‌گوید شهروندان طلا و دلار را در اولویت قرار داده‌اند، اما آنها به دنبال کوین‌های ارزان نظیر شیبا، ریپل و VET هم هستند.

با توجه به آمار کوین‌دسک، شیبا با عرضه یک میلیون میلیارد توکنی در مقایسه با کوین‌های محبوب دیگر بازار ارزان به نظر می‌رسد.

شیبا در حال حاضر در قیمت ۰٫۰۰۰۰۳۳ دلاری در حال معامله است و بازدهی هفتگی آن منفی ۱۰ درصد بوده است.

پرداخت با رمزارز در ترکیه ممنوع است اما داشتن دارایی‌های دیجیتال در این کشور ممنوعیتی ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا