کد خبر: 24010022134
اخبار شرکت ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی اتیسم از منابع سازمان بیمه سلامت انجام شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی مبتلایان اتیسم، همکاری نزدیکی با جامعه اتیسم داشتیم و به این موضوع وارد شدیم، اما هیچ منبع اعتباری دریافت نکردیم و از منابع خودمان این اقدام را انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی در مراسم معرفی پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی برای مبتلایان اتیسم که در سازمان بیمه سلامت و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: اتیسم طیفی از بیماری است.

امکان دارد که فرد فقط اختلال محدود شناختی و ارتباطی داشته یا طیفی از بیماری داشته باشد که غیرقابل تحمل برای فرد یا خانواده او باشد. هرچه درمان دیرتر شود، تاثیرگذاری کمتر خواهد شد.

تشخیص و مداخله زودهنگام در سن پایین در مورد بسیاری از بیماری‌ها از جمله طیف اتیسم اهمیت دارد، زیرا اگر بیماری در سن پایین شناخته شود، اقدامات مداخله‌ای موثر را می‌توان انجام داد و مبتلایان به اتیسم را به زندگی طبیعی نزدیک کرد تا فرد به خود اتکا کند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها باید در این زمینه و در مورد بیماری‌های صعب العلاج در کنار مردم باشند. این بیماری‌ها در طول زندگی در کنار خانواده قرار دارد. فردی که دچار سرطان شده، اگر با این هزینه‌ها وارد درمان و تشخیص شود، باید هزینه‌های فراوانی پرداخت کند.

این نگاه در سازمان بیمه سلامت وجود دارد که در مباحث دیگر نیز وارد شده و دغدغه بیماران را کم کنیم.

ناصحی بیان کرد: همکاری نزدیکی با جامعه اتیسم داشتیم و به این موضوع وارد شدیم، اما هیچ منبع اعتباری دریافت نکردیم و از منابع خودمان این اقدام را انجام دادیم. وقتی این موضوع را به وزیر بهداشت اعلام کردیم، حمایت شد.

همچنین وقتی این موضوع را به رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کردیم، استقبال شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: اعتبار ۱۰۰ میلیاردی اول در مورد توانبخشی را با همکاری سازمان بهزیستی امسال دریافت کردیم و بیماران و معلولان بهزیستی را تحت پوشش قرار می‌دهیم که این برنامه به صورت آزمایشی در دانشگاه توانبخشی در حال اجراست.

امیدواریم توانبخشی را در همه رده‌ها تحت پوشش بیمه قرار بدهیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا