کد خبر: 11060044524
اخبار شرکت ها

افزایش صد درصدی تولید شرکت سهند آذرین در سال ۱۴۰۰

امروزه بیشتر قطعات ریخته گری که در جهان مصرف می شود به شکل معمول از یک کشور مقصد تولید شده و به کشورهای مقصد دیگر صادر می شود.

قطعات ریخته گری کالایی است که بعد از نفت و فولاد بیشترین سهم را در تجارت بین المللی دارد و بر طبق آمارهای جهانی صنعت ریخته گری یکی از بزرگ ترین و بین المللی ترین صنایع در قرن بیست و یکم است.

همچنین بر طبق آمارهای داخلی تقاضا برای قطعات چدنی در یک دهه ی اخیر در کشورمان یک روند نسبتا صعودی را طی کرده است و میتوان گفت که در سال های آینده صنعت ریخته گری در صورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید، با قدرت بیشتری و پا به پایه صنعت فولاد پیش خواهد رفت.

شرکت صنایع ریخته گری سهند آذرین با تکیه بر پیشینه ۳۵ ساله موسسان خود در زمینه ریخته گری در سال ۱۳۸۰ پایه گذاری و تاسیس شد.

هدف اصلی از راه اندازی این واحد صنعتی، تولید انواع قطعات چدنی مورد استفاده در صنعت خودرو، صنعت تراکتورسازی، صنایع ریلی، صنایع آب و فاضلاب و نیز سایر صنایع مرتبط بود که برای نیل به این هدف با استفاده از تکنولوژی های جدید تاسیس شد.

شرکت سهند آذرین توانسته است تا به امروز بخش زیادی از نیاز های شرکت های بزرگی همچون تراکتور سازی، چرخشگر، موتوژن، مارال صنعت و … را تامین کند و به صورت قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری کند.

با توجه به اهمییت حضور در بازارهای جهانی و جلب اعتماد مشتریان شرکت، سهند آذرین موفق به اخذ گواهینامه سیستم  مدیریت کیفیت ۲۰۱۵:ISO 9001 گردیده است و اقدام به مستقر سازی ۲۰۱۶:۱۶۹۴۹ ISO/IATF نموده است.

همچنین نیاز روز افزون بازار به قطعات ریخته گری چدنی، موسسان مجموعه سهند آذرین رابرانداشت تا در سال ۱۳۸۵ تصمیم به راه اندازی خط اتوماتیک ریخته گری در این واحد گردند که عملیات اجرایی این طرح ده هزار تنی در سال ۱۳۸۶ آغاز و هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات در مدار تولید قرار گرفته است.

مسعود مُحجل امامی، مدیرعامل سهند آذرین در خصوص وضعیت کنونی شرکت عنوان کرد: سال گذشته شرکت سهند آذرین تقریبا با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد، البته در سال جدید و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد دارد تا پایان امسال ظرفیت تولید خود را به ۶۰ درصد برساند تا بتواند در سال های آتی با حداکثر ظرفیت تولید به کار خود ادامه دهد.

وی افزود رسیدن به حد نصاب تولید یک میلیون قطعه از اهداف شرکت سهند آذرین در پایان سال گذشته بود که با تلاش مضاعف و تولید ۲۴ ساعته در خط تولید این شرکت محقق گردید.

مُحجل امامی با تاکید بر این موضوع که این شرکت پتانسیل اشتغال زایی بیشتری را در آینده نزدیک برای جوانان منطقه داراست، عنوان کرد: در شرکت ریخته گری سهند آذرین برای نزدیک به ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی همچنین با توجه به تحریم‌ها و مشکلات واردات قطعات باعث شده تا کارخانه‌ها به تولیدات ملی اعتماد کرده و قطعات مورد نیاز خود را از شرکت های داخلی تامین نمایند که این باعث رونق و پیشرفت روزافزون صنعت ریخته‌گری در کشور شده است.

 همچنین این شرکت با استفاده از سیستم آزمایشگاهی پیشرفته و نیروی انسانی ماهر توانسته بسیاری از قطعات وارداتی را طراحی و به مرحله تولید برساند که ازآن جمله می‌توان به دیسک ترمز سوناتا، شیر دو اسپول، بازویی چرخ ۴۰۵، دیسک ترمز قطارو … اشاره کرد.

همچنین این شرکت توانایی ساخت تمامی قطعات چدن خاکستری، داکتیل و آلاژی را داراست و میتواند قطعات سفارشی را در کوتاه‌ترین زمان طراحی مدل‌سازی و ریخته‌گری کرده و به بازار ارائه دهد.

همچنین این شرکت در سه ماهه اول سال جاری با افزایش۸۰ درصدی صادرات خود نسبت به سال قبل به کشورهایی همچون ترکیه و ایتالیا سبب ارزآوری برای کشور نیز شده است.

مدیرعامل شرکت ریخته گری سهند آذرین با تاکید برا اینکه تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه، ابراز اومیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تعامل بیشتر این دولت با صنعتگران، در ادامه جهت محقق سازی شعار سال ۱۴۰۰ توسط رهبری بیش از پیش شاهد رفع موانع تولید در کشور باشیم.

 در پایان محجل امامی  به برنامه‌های سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این شرکت قصد دارد در سال ۱۴۰۰ با حداکثر ظرفیت خود فعالیت کرده و برای توسعه در سال‌های آینده و اشتغال‌زایی مناسب برای شرکت، برنا مه هایی تدوین کرده است تـا بتواند در رده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور قرار گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا