کد خبر: 08119913427
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت پردیسان سیر خاوران: نوسانات ارزی به نفع گردشگری بوده است +فیلم

آژانس گردشگری پردیسان سیر خاوران که در شهر مقدس مشهد واقع است موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه سال ۹۸ در زمینه جذب بیشترین گردشگر ورودی به ایران شد.

میثم هاونگی مدیرعامل این شرکت گردشگری در گفت‎وگو با عصراقتصاد درباره علت انتخاب این شرکت به عنوان صادرکننده نمونه سال ۹۸ اظهار کرد: «در سال ۹۸ ما بیشترین جذب گردشگر را داشتیم و توانستیم تمام خدمات را که یک گردشگر از بدو ورود تا خروج نیاز دارد فراهم کنیم و به این ترتیب بیشترین ارزآوری را در این حوزه داشتیم.»

مدیرعامل شرکت پردیسان سیر خاوران درباره تاثیر نوسانات ارزی بر گردشگری گفت: « نوسانات ارزی در حوزه گردشگری به نفع ما بوده است. وقتی ارزش ریال پایین می‎آید به طبع گردشگران راحتتر می‎توانند به ایران بیایند و سرمایه‎گذاری کنند.»

وی با تاکید بر بحرانی بودن وضع کنونی گردشگری افزود: «از آبان سال گذشته، صنعت گردشگری به کما رفته است و اولین صنعتی که از کرونا آسیب دید گردشگری و تمام حوزه‎های مربوط به این صنف بود اما با توجه به اینکه مرزهای کشور یکسال بسته بوده است، خوش‎بین هستیم که سال آینده به شرط اینکه کرونا تمام شود و ما بتوانیم سفر ایمنی را برای گردشگران رقم بزنیم جذب گردشگران بیشتری داشته باشیم.»

هاونگی با اشاره به نظرسنجی شرکت پردیسان سیر خاوران از کسانی که به ایران سفر کرده بودند، گفت: « در خرداد از ۲۵ هزارنفر از گردشگرانی که سال گذشته وارد ایران شده بودند، درباره سفر دوباره به ایران نظرسنجی انجام دادیم. ۵۸ درصد از این گردشگران نظرشان این بود که بلافاصله بعد از بازگشایی مرزها باز به ایران خواهند آمد چون بسیاری از آنها به خاطر درمان به ایران آمده بودند و هنوز دوره درمانشان باقی مانده است. علت دیگر بحث نوسانات ارزی بود که خیلی از سرمایه‎گذاران تمایل دارند به ایران بیایند و در اینجا سرمایه‎گذاری کنند.

۱۲ درصد از این گردشگران نیز فقط به دلیل بیماری کرونا نمی‎توانند سفر کنند. در این آمار حدود ۳۰ درصد به دلیل مشکلات مالی ناشی از آسیب کرونا توان سفر به کشورهای دیگر را ندارند که اگر این ۳۰ درصد را کنار بگذاریم ۷۰ درصد گردشگرانی که قبلا به ایران سفر کرده‎اند، تمایل دارند که باز هم به ایران بیایند.»

 

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا