کد خبر: 20070049575
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

مذاکره برای آزادسازی منابع مسدودشده بانک دی در چین

وزارت امور خارجه نسبت به آزادسازی منابع ارزی مسدود شده بانک دی در چین اظهار امیدواری کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک دی، نادر حسن‌پور، معاون بین‌الملل بانک دی با محمدرضا صبوری مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار صبوری اظهار امیدواری کرد با مذاکرات انجام‌شده با مقامات چینی بزودی منابع ارزی مسدودشده بانک دی در بانک Kunlun و Gansu بزودی آزاد خواهد شد.

حسن‌پور در این دیدار گفت: بانک دی دارای کارگزاران فراوانی در کشورهای مختلف است و علی‌رغم تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه بانک، انواع حواله بازرگانی، غیربازرگانی، غیربانکی و بروات اسنادی از سوی بانک دی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

همچنین بانک دی ضمن حضور فعال در بازار متشکل ارزی، نقش مهمی در خرید و فروش ارز دارد و بصورت روزانه اقدام به مبادلات ارزی با صرافی‌های بانکی و صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی می‌کند.

حسن‌پور با بیان توانمندی بانک دی در فرابورس و افزایش سرمایه اخیر بانک دی، گفت: اخیراً بانک دی اقدام به افزایش سرمایه ۲۳۴درصدی کرده است و به این ترتیب از نظر میزان دارائی، رتبه دوم در میان بانک‌های خصوصی و رتبه پنجم در میان بانک‌های دولتی را بدست آورده و مدیریت ارشد بانک درصدد انتقال سهام بانک دی از فرابورس به بورس است.

معاون بین‌الملل بانک دی با یادآوری مسدودی منابع ارزی بانک دی در بانک Kunlun و Gansu در کشور چین، خواستار همکاری و مساعدت وزارت امورخارجه در آزادسازی این منابع شد و پیشنهاداتی برای تخصیص خط اعتباری از سوی بانک‌های چینی به ارز یوآن نزد بانک‌های ایرانی غیرتحریمی برای طرح از طرف سفارت کشورمان در پکن ارائه داد.

معاون امور بین‌الملل بانک دی هم‌چنین خواستار پیگیری ویژه وزارت امورخارجه برای رفع تحریم‌های ثانویه علیه بانک دی در مذاکرات آتی برجام شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا