کد خبر: 16080053507
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مشکلات معیشتی وزیر کار(طنز)

راضیه حسینی

وزیر کار: «قدرت خرید وزیران هم کاهش پیدا کرده است.»

آقای وزیر در جواب سؤال خبرنگاری که پرسید: «آیا وزیر کار باخبر است که قدرت خرید کارگرها به چه نحوی است؟» گفت: «شما چرا می‌گویید کارگرها؟  قدرت خرید کارمندها، کارفرماها، مدیران ارشد و حتی خود ما وزرا هم کاهش پیدا کرده است… خود ما هم دچار مشکلات معیشتی هستیم… خیلی خوبیت ندارد، وارد مصادیق بشم. اما اوضاع اقتصادی، همه را تحت فشار قرار داده است»

خبرنگار فکر کرده است آقای وزیر واقعاً در جریان امور نیست؛ ولی بعد از سؤال، تازه متوجه شد آقای وزیر در وسط ماجرا قرار دارد و خودش زخم‌خوررده مشکلات اقتصادی است. حالا درست است که ایشان متانت به خرج داده‌اند و نخواستند به صورت مصداقی موارد را بیان کنند؛ ما به جای جناب عبدالملکی این مصادیق را عنوان می‌کنیم تا همه بدانند وزرا با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند:

آقای وزیر کار، وارد میوه‌فروشی می‌شود. پلاستیک کوچکی، اندازه یک کیلو میوه برمی‌دارد. یک دور کامل در میوه‌فروشی می‌زند و هنوز پلاستیکش خالی است. خیلی آرام و بدون این‌که میوه‌فروش متوجه شود پلاستیک را سرجایش می‌گذارد و از مغازه خارج می‌شود.

آقای وزیر، وارد سوپری محل می‌شود. قیمت یک شانه تخم‌مرغ را که می‌بیند به خریدن پنج عدد بسنده می‌کند،  از کنار قسمت لبنیات می‌گذرد و چیزی برنمی‌دارد.

از کنار قصابی می‌گذرد و اصلاً حتی فکر داخل رفتن را هم نمی‌کند.

وزیر، خسته و مانده  به خانه می‌رسد. فرزندش برای ورود به  سامانه شاد مشکل دارد، چون گوشی قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد. آبگرمکن خانه خراب است، صاحب‌خانه صبح برای گرفتن سه ماه اجاره‌ عقب‌افتاده آمده و این‌بار دیگر تهدید کرده است که اگر پرداخت نشود جل وپلاس‌شان را پرت می‌کند سر کوچه.

واقعاً مسئولیت داشتن خیلی کار سختی است. مردم فکر می‌کنند وزرا اصلاً دغدغه مالی ندارند؛ در صورتی ‌که این سرخی گونه از سیلی است نه غذای خوب و امکانات مناسب.

خبرنگاران عزیز لطفاً توجه کنید از این به بعد از مسئولان نپرسید آیا خبر از کارگرها و جیب خالی‌شان دارند یا نه. آیا خبر دارند سبد معیشتی یازده میلیون است و یک کارگر تقریباً بیشتر روزهای ماه، با جیب خالی چطور زندگی می‌کند؟ فقط بپرسید: «آقای وزیر، کم و کسری ندارید؟ چند وقته میوه نخوردید؟ گوشت و مرغ چطور؟ تو رو خدا تعارف نکنید. ما می‌تونیم یه گلریزون کوچیک براتون انجام بدیم تا لااقل یکم از بار مشکلات‌تون حل بشه… نگران نباشید نمی‌گیم واسه وزیر می‌خوایم.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا