کد خبر: 01030028100
انرژی

مصرف بنزین در اردیبهشت امسال ۸ درصد کاهش یافت

مصرف بنزین در اردیبهشت امسال با توجه به کاهش سفر‌ها و همچنین اعمال محدودیت‌های کرونایی، با کاهشی هشت درصدی نسبت به فروردین همراه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصرف بنزین در ۱۵ ماه گذشته و از زمان شیوع کرونا در کشور با نوسان همراه بوده است.

در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، نگرانی و ناشناخته بودن نحوه برخورد با این ویروس، باعث شد تا تردد افراد جامعه به حداقل برسد و همین موضوع رکورد کاهش مصرف را در نوروز سال ۹۹ به ثبت رساند.

تا آنجا که در روز‌هایی از فروردین سال گذشته، مصرف بنزین به ۴۰ میلیون لیتر در روز رسید و میانگین مصرف نیز از ۵۰ میلیون لیتر در آن ماه بالاتر نرفت.

این در حالی بود که ایرانی‌ها همواره بالاترین رکورد مصرف بنزین را در سفر‌های نوروزی به ثبت می‌رساندند.

اما روال به همین شکل پیش نرفت و با کنترل نسبی کرونا و کاهش محدودیت‌ها مصرف بنزین نیز افزایش پیدا کرد. با این حال هر زمان که کرونا شدت گرفت، مصرف بنزین نیز پایین آمد.

در آخرین نمونه آن نیز اگرچه میانگین مصرف بنزین در فروردین امسال با افزایش سفر‌های نوروزی به ۷۹.۶ میلیون لیتر در روز رسید، اما با موج چهارم کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها، میانگین مصرف در اردیبهشت کاهشی هشت درصدی را تجربه کرد و ایرانی‌ها به صورت میانگین روزانه ۹۳.۶ میلیون لیتر بنزین سوزاندند.

البته میزان مصرف بنزین در اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشدی پنج درصدی را نشان می‌دهد. میانگین مصرف بنزین در اردیبهشت سال ۹۹، روزانه ۷۰ میلون لیتر بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا