کد خبر: 01040188080
اقتصادصنعت و معدن

نقش فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران در جهان اسلام

بنا به دعوت فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران از حضرت ایت الله اعرافی ریاست حوزه های علمیه های کشور ،معاون ایشان حجت الاسلام والمسلمین میرفاطمی و دکتر بقایی و به همراهی دکتر کریم زاده بمنظور بررسی نقش صنایع غذائی حلال ایرانً در جهان اسلام جلسه أی تشکیل شد.

به گزارش جهانی پرس، رییس و دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران در این جلسه گفت:  صنایع غذایی توسط بخش خصوصی در ظرف این چند دهه و تبعیات ماشینسازی صنایع غذایی نیز  توسعه های قابل توجه ای داشته و در صادرات نیز موفق بوده اند.

محسن نقاشی ادامه داد: واقعیتی ست که کشور مالزی در زمینه حلال بسیار موفق بوده و بالاترین سهم بازار را  تصاحب کرده است و سهم بازار إیران از حلال بسیار بسیار ناچیز است در صورتی که جمهوری اسلامی میبایست پرچمدار  غذای پاک و یا حلال میبود.

وی بیان کرد: در کشور مان چندین ارگان دولتی نیز در زمینه حلال فعالیت نموده اند اما متاسفانه قادر به افزایش سهم بازار  جهانی نبود ه ایم.  لذا با توجه به انکه موضوع حلیت مسئله شرعی و فقهی هست لذا  فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی بمنظور کسب بازار  حلال ک بازار  بسیار ارزشمندی را دارد و دستیابی به این بازارباعث رونق صادرات و اشتغال قابل توجهی را در بر دارد.

لذا با توجه به انکه موضوع حلال نیاز به  رعایت موارد شرعی دارد در خواست داریم طی تفاهم‌نامه ای با حوزه علمیه در این امر مهم با فدراسیون همکاری نمایید

حجت المسلمین میر فاطمی ضمن تشکر از این دعوت گفت: باتوجه به انکه سالها در چندکشور اروپایی و آفریقایی بمنظور ترویج فرهنگ اسلامی زندگی کردم توجه مسلمانان به غذای حلال را میدانم و بنده سالها در این زمینه تحقیق و‌مطالعه داشتم و از اینکه  فدراسیون هوشمندانه به موضوع حلال توجه داشته که قابل تقدیر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا