کد خبر: 11110067706
عصر انقراض (طنز)

هر که مهریه‌اش بیش، تعرفه‌اش بیشتر (طنز)

راضیه حسینی

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تدوین نظام‌نامه جدید برای تعیین تعرفه ثبت دفاتر ازدواج و طلاق گفت: «ملاک تعرفه ثبت ازدواج میزان مهریه می‌شود. مهریه‌های بالاتر باید تعرفه بیشتری برای ثبت ازدواج پرداخت کنند.»

  گل عروس و شاه داماد در دفتر ثبت ازدواج:

دفتردار: «در جریان هستید که تعرفه ما از این به بعد بر اساس میزان مهریه تعیین می‌شه…جسارتاً مهریه عروس خانم چقدره؟»

«هزار سکه بهار آزادی»

«با توجه به تعداد سکه‌ها باید این‌قدر بپردازید»

عروس خانم: «آقا، واقعاً متشکریم که با این فرهنگ‌سازی ما رو متوجه اشتباه بزرگ‌مون کردید. من در همین لحظه یک‌هو متحول شدم و تصمیم گرفتم مهریه‌م رو یک شاخه گل رز پلاستیکی تعیین کنم.»

دفتردار: «اصلاً قصد و نیت ما همین تلنگرها و تحول‌ها بوده. وگرنه دوزار بالا و پایین که برای ما توفیری نمی‌کنه. مهم نتیجه اخلاقی ماجراست که به دست اومده… شاید باورتون نشه ولی در همین هفته گذشته، ده زوج جوان به‌‎خاطر این قانون، مهریه‌شون رو تغییر دادند.

همین پیش پای شما، عروس خانم به‌خاطر تعرفه بالا، از باغ یک هکتاری، ویلای لواسان و جت اختصاصی‌ش گذشت…البته ما در نظر داریم این تعرفه رو برمبنای جهیزیه و سرویس طلا هم تعیین کنیم. به زودی همه این رسم‌های پرخرج و دست و پاگیر با این قانون از بین خواهند رفت.»

لطفاً به چیزی جز این منظور فکر نکنید. مثلاً این قانون شبیه گرفتن ماهی از آب گل‌آلود است. این تفکرها فقط مال یک ذهن بیمار است که فقط می‌خواهد منفی‌بافی کند. اصلاً چه دلیلی دارد دفترخانه بخواهد پول اضافی از عروس و داماد بگیرد؟ مگر جایی در مملکت ما وجود دارد که پول اضافه از مردم بگیرد؟ عینک بدبینی را بردارید و به جنبه‌های مثبت قضیه نگاه کنید.

به این‌که چند مرد با این روش از زندان و پرداخت مهریه‌های سنگین نجات پیدا می‌کنند. چند عروس متحول می‌شوند و می‌فهمند مهریه بالا فقط تعرفه بالا می‌آورد و هیچ سودی ندارد.

از این به بعد شعاری جدید روی بیلبوردهای کشور خواهید دید «هرکه مهریه‌اش بیش، تعرفه‌اش بیشتر… تا دیر نشده مهریه را کم کنید.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا